اندازه های استاندارد کابینت

اندازه های استاندارد کابینت : استاندارد و ارگونومی بحثی بسیار مهم در دکوراسیون و معماری داخلی است که محور اصلی طراحی را انسان قرار داده است. بنابراین تمامی ابعاد و اندازه ها باید بر اساس مقیاس انسان در نظر گرفته شوند. این اندازه ها و استانداردها در تمامی فضاها به دقت بررسی شده اند و طراحان حرفه ای آن ها را در کار خود لحاظ می کنند.

می توان ابعاد و اندازه ها را طبق شرایط خاص و ویژگی های هر فرد تغییر داد تا به نتیجه بهتری برای استفاده کاربر رسید. این تغییرات می تواند شامل اندازه خود کابینت و یا ارتفاع مناسب برای نصب آن باشد.

 ۱۰ عنصر مهم در طراحی داخلی :

۱. حضور افراد قد بلند
۲. وجود شیر آب بلند یا سینک بزرگ
۳. دیزاین دیوار بین کابینتی
۴. کابینت های تیره رنگ
۵. وجود بین کابینتی آینه ای
۶. کابینت به رنگ تند
۷. آشپرخانه بسته
۸. استفاده از هود مخفی
۹. آویزان کردن وسایل بین کابینت ها
۱۰. کابینت بالای جزیره

ارتفاع استاندارد کابینت چیست؟
ارتفاع استاندارد کابینت های بالا نسبت به گذشته، تا حدودی تغییر کرده است. اما معمول ترین ارتفاع استاندارد کابینت از سطح کابینت پایینی همیشه ۴۵ سانتی متر در نظر گرفته می شده است. اما امروزه این اندازه تا ۵۰ سانتی متر نیز تغییر کرده است. اگر این ارتفاع به حد کم تری برسد در هنگام کار مشکلات زیادی را به وجود خواهد آورد. به این گونه که اگر چه افزایش

ارتفاع کابینت بالایی فضای بش تری را به وجود آورده و آشپزخانه را باز تر نشان می دهد اما از طرف دیگر می تواند دسترسی آسان به ظروف داخل کابینت را مشکل کرده و در نتیجه میزان فضای ذخیره سازی را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط