تخته های WPC در ساخت کابینت های آشپزخانه

تخته های WPC کامپوزیتی از چوب و پلاستیک هستند و درمیان آنها نوع تکنو WPC دارای بالاترین کیفیت بوده و با آخرین تکنولوژی ساخته شده است. به دلیل داشتن ویژگی هایی همچون  خالصی و سازگاری با محیط، می توان با استفاده از ابزارآلات رایج کار با چوب، شکل و ظاهر مطلوبی به تخته ها داد و از این رو کار با کیفیتی خواهیم داشت. پایداری و تنوع رنگی باعث محبوب شدن این ماده شده است. از این متریال می توان  برای ساخت جارختی ، کابینت آشپزخانه های مدولار و کف پوش استفاده کرد. قیمت این تخته ها نسبتا مناسب است .

شما می توانید انواع جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه از جمله کابینت نئوکلاسیک و کابینت پولیشی را از سایت فروشگاهای صنایع چوبی آروین وود خریداری کنید.

WPC چیست؟

در بازاراهای جهانی، تخته های WPC در نام های مختلفی همچون تخته های چیدمان WPC، تخته های فومی پوسته ای، تخته های ساخت و ساز، تخته های ام دی اف WPC ، تخته های کلسیمی، تخته های فومی PVC، روکش های WPC، پنل های WPC، ورقه های WPC، پنل های چارچوبی WPC و غیره عرضه می شوند. این کامپوزیت ها با ترکیب رزین ترموپلاستیک گرمادیده و ذرات خردشده ی چوب تهیه می شوند. در بعضی موارد WPCها از ترموپلاستیک های بازیافتی همچون PVC، ABS، HDPE، LDPE، PLA و PS ساخته می شوند. WPCها بخشی از متریال های متنوع به نام NFPC ها (کامپوزیت های پلاستیک و فیبری طبیعی) بوده و از پنل های درب اتوماتیک گرفته تا کاورهای موبایل را می توان از این مواد تهیه کرد. مواد تشکیل دهنده این نوع تخته ها در دستگاه های مخصوص بصورت پک هایی که در تصاویر زیر می بینید تولید می شوند.

سیر تکاملی WPC از اوایل دهه ۱۹۸۰ آغاز شده است. این تخته ها با ظاهر و کیفیتی در حد نایاب ترین گونه های چوب می توانند یکی از بهترین انتخاب های طراحی آشپزخانه مدولار باشند. این کامپوزیت ها در طول ۱۲ سال گذشته تغییر و تحول رو به رشدی داشته اند و درحال حاضر در ابعاد و سایزهای گوناگونی تولید می شوند و سطح بالایی ازبازارجهانی را به خود اختصاص داده اند. محصولات WPC، نسل جدیدی از مواد را ارائه می دهند که دارای مکانیزم مطلوب بوده و از لحاظ ابعادی از ثبات بالایی برخوردار هستند. از این تخته ها می توان برای تولید کابینت هایی با اشکال پیچیده استفاده کرد. جنس این تخته ها سخت و پایدار است.

WPC-چیست؟

مزایای تکنو WPC

ازجمله مزایای تکنو WPC می توان به انعطاف پذیری بالای آن اشاره کرد. همچنین چسباندن یا رنگ کردن آنها به سادگی امکان پذیر است. تکنو WPCها شبیه دیگر محصولات چوبی هستند اما با این تفاوت که نیازی به پرداخت بیشتر ندارند. در جایگاه محصولات چوبی خام و یا پرداخت شده ی شیمیایی، این مواد درمقابل شرایط جوی، رطوبت و رشد قارچ مقاوم بوده و مناسب استفاده در فضای باز هستند. همچنین این ماده جزء محصولات پلاستیکی با کارایی منحصربفرد و دوستدار محیط زیست است. این کامپوزیت را میتوان به صورتی تولید کرد که در مقابل رطوبت مقاوم بوده، ثبات ابعادی بالایی داشته و در برابر فساد قارچی و موریانه از مواد ذخیره شده در داخلش محافظت کند. به طور کلی می توان گفت که با ترکیب بهترین انواع چوب و پلاستیک های متراکم، ماده ای شبیه به چوب تولید می شود که برای استفاده در فضای باز کاملا مناسب است.

آشپزخانه های مدولار WPC

در آشپزخانه مدولار WPC می توان کابینت هایی با طرح های مختلف و جادار تولید کرد. بسته به سبک زندگی و سلیقه افراد، این تخته ها در طرح های امروزی یا سنتی ساخته می شوند. مواد WPC هزینه خیلی گزافی ندارند و به نحوی نوعی سرمایه گذاری طولانی مدت برای داشتن کابینتی با کلاس کاری متوسط رو به بالا است . مهم ترین شاخصه های آشپزخانه مدولار WPC، دوام و ماندگاری بالا، نیاز به مراقبت کمتر، طراحی های مد روز و راه حل های سفارشی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط