نکته‌های که باید درباره کابینت آشپزخانه بدانید

در این مقاله قصد داریم راجع به نکته‌های که باید درباره کابینت آشپزخانه بدانید صحبت کنیم. اینکه چه کابینتی مناسب ترین انتخاب برای آشپزخانه شما می باشد بستگی به عواما زیادی دارد و درنهایت این سلیقه شماست که از همه چیز مهم تر می باشد.

شما می توانید جدیدترین مدل کابینت پولیشی و انواع کابینت نئوکلاسیک که بیشترین فروش و محبوب ترین نوع کابینت در این روزهاست را در سایت صنایع چوبی آروین وود مشاهده کنید.

تلفن:۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰ / ۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

چند نکته درمورد کابینت

• انواع سنگ‌های طبیعی و مصنوعی و کورین از معروف‌ترین متریال‌ها برای میز کار آشپزخانه محسوب می‌شوند.

• سازنده‌های کابینت با اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف آشپزخانه و بسته به لوله‌ها، خروجی و ورودی آب و… کابینت را طراحی می‌کنند. در این اندازه‌گیری‌ها مسلما اندازه ماشین ظرفشویی، لباسشویی، گاز و… هم در نظر گرفته می‌شود.
• خیلی وقت‌ها ارتفاع کابینت‌ها به قدری زیاد است که فقط برای گذاشتن چند وسیله کوچک و با ارتفاع کم کاربردی است. همین‌طور چیدن همه وسایل روی هم برای استفاده بهینه، فضای کابینت را نامنظم جلوه می‌دهد؛ به همین منظور بهتر است یک قفسه‌بندی فلزی داخل کابینت‌ها قرار دهید تا وسایل بهتر طبقه‌بندی شوند.

طراحی کابینت

انواع مختلفی از طراحی کابینت وجود دارد که شما می توانید بر اساس چیدمان خانه خود یکی از آن ها را انتخاب کنید. انواع روش دکوراسیونی که طراحی کابینت های از روی آن ها الهام گرفته شده است شامل:

  • کلاسیک
  • نئوکلاسیک
  • مدرن

در خانه شما می توان باتئجه به اینکه از چه سبک طراحی در آن استفاده شده، یکی از این مدل ها برای کابینت آشپز خانه استفاده می شود. همانطور که گفته شد کاینت نئوکلاسیک به سبب اینکه به هر نوع خانه ای سازگار است انتخاب مناسبی برای آشپزخانه می شود. با این حال تصمیم با شماست که بر اساس سلیقه خود چه نوع کابینتی را انتخاب کنید. انواع دیگر طراحی  به سبک فولدینگ، دیکانستراکشن، مینیمال، پست مدرن و همچنین بروتالیسم هم وجود دارد که هرکدام زیبایی های خاص خودشان را دارند.

طراحی-کابینت

جنس بدنه

جنس بدنه از این لهاز اهمیت دارد که باعث تغییر قیمت زیادی می شود، همچنین اینکه از چه متریالی برای ساخت کابینت استفاده شده است تعیین کننده کیفیت و طول عمر آن می باشد. بطور کلی بدنه کابینت از جنس های زیر ساخته می شوند:

  • کابینت فلزی
  • کابینت چوبی
  • کابینت ام دی اف
  • کابینت های‌گلاس

جایگذاری درست

کابینت ها باید طوری چیده بشوند که بتوان حداکثر استفاده را از آن ها برد، بطور مثال نباید دو کابینت طوری کنار هم قرار بگیرند که نتوان درب آن ها را باز کرد و یا هنگام باز کردن کشو با کابینت دیگری برخورد کند. همچنین تاجایی که امکان دارد باید سه المان یخچال، گاز و سینک که پرکاربرد ترین وسیله ها در آشپزخانه می باشد به صورت مثلثی نسبت به هم قرار بگیرند تا دسترسی آسان تری به هم داشته باشند، با این روش کمترین فاصله میان گاز، یخچال و سینک وجود خواهد داشت.

جایگذاری-درست

بهترین رنگ ام دی اف برای کابینت

یکی از نکته‌های که باید درباره کابینت آشپزخانه بدانید، رنگ کابینت است. MDF مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط و از فرآورده های چوبی است. تخته فیبر در ام دی اف به روش خشک تولید می شود و پس از آن روکش می شود. روکش های زیبا به دوام آن در آشپزخانه کمک می کند. روکش ملامینه که از کاغذ نقش دار آغشته به چسب تهیه شده، متداول ترین نوع روکش است.

قبل از هر اقدامی، در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف آشپزخانه چند نکته را مد نظر قرار دهید:
• ابعاد آشپزخانه می تواند در انتخاب رنگ ام دی اف آشپزخانه کمک کننده باشد. در آشپزخانه کوچک بهتر است از رنگ روشن برای کابینت ام دی اف استفاده کنید.
• با توجه به میزان روشنایی موجود و نورپردازی آشپزخانه می توانید برای رنگ کابینت ام دی اف تصمیم بگیرید. برای استفاده از رنگ تیره در کابینت آشپزخانه لازم است فضایی پر نور داشته باشید.
• مدت زمانی که برای تمیزی و پاکیزگی کابینت آشپزخانه گذاشته می شود هم می تواند در انتخاب رنگ ام دی اف تاثیرگذار باشد.

کابینت آشپزخانه: رنگ خاکستری روشن

رنگ خاکستری سفید از رنگ های روشن و پر طرفدار در کابینت ام دی اف است. این رنگ به دلیل تم خنثی به سادگی می تواند با رنگ های دیگر هماهنگ شده و در دکوراسیون آشپزخانه فضای ایده آلی را بوجود بیاورد. در آشپزخانه کوچک و کم نور رنگ خاکستری روشن پیشنهاد می شود.

کابینت-خاکستری-روشن

کابینت آشپزخانه: رنگ کرم با تنالیته زرد

استفاده از رنگ کرم مایل به زرد در کابینت ام دی اف علاوه بر اینکه حس مدرن بودن فضا را بیشتر می کند، به دلیل رنگ گرم و زردی که دارد برای آشپزخانه مناسب بوده و اشتها آور است! ترکیب رویه کابینت استیل و خاکستری رنگ در کنار رنگ سیاه، زیبایی و خاص بودن دکوراسیون آشپزخانهشما را بیشتر می کند.

کابینت آشپزخانه: رنگ خاکی، رنگ توس

زمانی که از رنگ قهوه ای روشن یا خاکی برای کابینت ام دی اف آشپزخانه خود استفاده می کنید، فضای شما بزرگتر و حتی روشن تر به نظر می رسد. بهتر است وسایل آشپزخانه با کابینت ام دی اف قهوه ای روشن را به رنگ استیل و نقره ای انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه: رنگ فندقی

رنگ فندقی برای کابینت آشپزخانه گرمی و صمیمیت فضا را بیشتر می کند. ایجاد فضای دنج با رنگ فندقی می تواند دکوراسیون آشپزخانه را به زیبایی خود برساند. این نکته را در نظر داشته باشید که در آشپزخانه پر نور بازده بهتری از رنگ فندقی در فضای آشپزخانه ایجاد می شود. رویه گرانیت به رنگ سیاه و خاکستری تیره در ترکیب رنگی با رنگ فندقی به کلاسیک شدن آشپزخانه کمک می کند.

کابینت آشپزخانه: ترکیب کرم و قهوه ای

همانطور که می دانید طیف رنگ قهوه ای برای آشپزخانه دارای محدوده وسیعی است. گاهی انتخاب رنگ مورد نظر و ایده آل برای فضا مشکل بوده و حتی می تواند تردید ایجاد کند. در این مواقع از ترکیب رنگ های قهوه ای برای کابینت ام دی اف آشپزخانه استفاده کنید. رویه هایی از سنگ های کرم یا قهوه ای روشن با بدنه کابینت ام دی اف قهوه ای تیره به حس زیبایی و شیک بودن دکوراسیون آشپزخانه می افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط