پایه نرده منبت چوبی چیست و چگونه ساخته می شود؟

پایه نرده منبت چوبی چیست و چگونه ساخته می شود؟ در ابتدا با بگوییم که نرده درمواردی برای جداسازی فضاهای نیمه باز استفاده می شود و جزو دکوراسیون منزل به حساب می آید. استفاده از هنر اصیل منبت کاری برای ساخت نرده باعث شده زیبایی دوچندانی داشته باشند. نرده های منبت کاری شده از جنس چوب هستند که علاوه بر مقاومت بالا رنگ چوب باعث شده شکوه خاصی نیز پیدا کنند. شما می توانید برای خرید انواع محصولات دکوراسیون چوبی به سایت فروشگاه آروین چوب سر بزنید.

تلفن: تلفن:۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰ / ۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

پایه نرده های چوبی موجود در بازار دو نوع هستند:

۱- پایه نرده های چوبی ساده

۲- پایه نرده های چوبی منبت کاری شده.

پایه نرده های چوبی ساده با دستگاه خراطی تولید می شوند و قیمت پایینی دارند. پایه نرده های منبت کاری شده توسط منبت کار یا دستگاه تولید می شوند. قیمت این نوع پایه ها چند برابر قیمت پایه نرده های ساده است، اما زیباتر از آن ها هستند. پایه نرده ها یا صراحی های چوبی که منبت کاری شده اند در طرح ها و قیمت های مختلف موجودند. بعضی از انواع این پایه ها کوچک و کم منبت هستند و قیمت مناسب تری دارند، اما بعضی از انواع این پایه ها بزرگ، پر منبت و گران قیمت هستند.

چگونگی ساخت پایه نرده منبت کاری شده

به منظور ساخت پایه نرده منبت چوبی ابتدا قطعات باریک و بلندی از چوب انتخاب می شود. چوبی که برای منبت کاری استفاده می گردد باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد. ارتفاع چوب ها تعیین کننده ارتفاع نرده خواهد بود. سپس نقشی که از پیش تعیین شده است روی چوب کپی می شود و منبت کار شروع به حکاکی روی چوب می کند تا طرح مورد نظر روی چوب شکل بگیرد.
لازم به ذکر است در صورتی که جنس نرده ها از MDF باشد، می توان با کمک دستگاه CNC انواع منبت کاری را روی چوب پیاده کرد. اما مسلما ارزش، دوام و قیمت کار دست روی چوب با کیفیت بالاتر خواهد بود.

چگونگی-ساخت-پایه-نرده-منبت-کاری-شده

طرح های پایه نرده منبت چوبی

برای تراش پایه نرده های چوبی می توان از طرح های متنوعی استفاده کرد. برخی از طرح های کلاسیک شامل مکعب مستطیل ها، گوی های چوبی و اجرای ریزه کاری ها می شود. برخی دیگر از طرح های خلوت تر شامل چند گل ساده و زیبا یا برگ های کوچک می شوند. در بعضی از طراحی ها نیز عناصر طبیعت مانند برگ، گل و حیوانات در کنار یکدیگر قرار گرفته و پایه نرده منبت چوبی را تشکیل می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط