کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت یک عنصر ضروری و کاربردی در آشپزخانه است که فضایی مناسب برای قرار دادن ظروف و مواد غذایی فراهم می کند. در گذشته کابینت ها را بسیار ساده و بدون اجرای یک طرح خاص می ساختند اما در عصر حاضر با گرایش صاحب خانه ها به سمت طراحی داخلی, سلیقه ها تغییر کرده و اکثر افراد تمایل به داشتن آشپزخانه ای لوکس و کارآمد دارند. کابینت ها از جنس, طرح و رنگ متفاوت ساخته می شوند و هر کدام با توجه به ویژگی های منحصر بفرد خود در آشپزخانه نصب می شوند. کابینت کلاسیک محبوبیت زیادی در بین مردم دنیا پیدا کرده زیرا حسی از دوران گذشته و صمیمیت را با خود به همراه دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا جواب سوال کابینت کلاسیک چیست را بگیرید و با ویژگی های این کابینت بیشتر آشنا شوید چرا که اگر قصد خرید داشته باشید، باید از محصول مد نظر خود اطلاعات کافی کسب کنید. هم چنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با آروین وود تولید کننده انواع کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک، تماس بگیرید و قیمت کابینت نئوکلاسیک را استعلام بگیرید.

کابینت کلاسیک

کابینت یکی از موارد مهم و قابل توجه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. این عنصر کاربردی اکثر کارهای روزمره ما را در آشپزخانه پشتیبانی می کند. جادار بودن یکی از ویژگی های منحصر بفرد کابینت کلاسیک است. این کابینت ها عمق زیادی دارند و به همین دلیل می توان ظروف و ابزارهای آشپزخانه را به راحتی در آنها جا داد. این نوع کابینت نه تنها جنبه تزئینی دارد بلکه اگر در ساخت آن حداکثر استفاده از فضا صورت گیرد, نقش مهمی در بهینه سازی فضای آشپزخانه ایفا می کند. از دیگر ویژگی های کابینت کلاسیک حالت ویترینی بودن آن است. اغلب خانم ها علاقه دارند ظروف گران بها و تزئینی خود را در ویترین و در معرض نمایش بگذارند. کابینت های کلاسیک با درب های شیشه ای این امکان را فراهم می کنند که آشپزخانه ای زیبا و نمایشی داشته باشید. اصولاً درب کابینت های بالایی از جنس شیشه انتخاب می شوند زیرا هم از نظر ایمنی کمتر در معرض آسیب قرار می گیرند و هم جلوه زیباتری به آشپزخانه بخشیده و قابل رویت نیز می باشند.
با قرار دادن یک جزیره در وسط آشپزخانه ای که دکوراسیون آن بر اساس سبک کلاسیک طراحی شده می توان فضایی برای صرف نوشیدنی, تهیه و پخت غذا و مکانی برای نگهداری ظروف و مواد غذایی ایجاد نمود. آشپزخانه هایی که در طراحی آنها از جزیره استفاده شده دکوراسیونی متفاوت و لوکس دارند که قابل مقایسه با آشپزخانه های معمولی نمی باشد.
کابینت کلاسیک از پرطرفدارترین و محبوب ترین نوع کابینت آشپزخانه میباشد. کابینت کلاسیک به کابینتی گفته میشود که جنس آن از چوب و درب های آن برجسته و روی آنها حکاکی شده باشد. این نوع کابینت نمایی سلطنتی دارد و روی دستگیره های فلزی آن نقش و نگار درج شده است. استفاده از این کابینت های کلاسیک فضایی نوستالژیک به دکوراسیون منزل میدهد و تداعی کننده یک آشپزخانه ی تمام چوب است. این نوع کابینت را هم میتوان در آشپزخانه های کوچک و هم در آشپزخانه های بزرگ تعبیه کرد. نصب این کابینتها به دلیل داشتن عمق و ارتفاع متنوع باعث بهینه سازی فضای آشپزخانه شده و در نتیجه می توان بهترین استفاده را از فضا نمود.
به دلیل استفاده از چوب در ساخت کابینت کلاسیک, حضور آن در آشپزخانه فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند. از جمله مشخصات اصلی این نوع کابینت ها تاج و درب ابزار خورده و سرستون منبت کاری شده می باشد. علاوه بر آن در ساخت این کابینت ها می توان ویترین شیشه ای تعبیه نمود و برای قرار دادن ظروف تزئینی و زیبا از آن استفاده کرد. کابینت های کلاسیک اصولاً با رنگ های تیره رنگ آمیزی می شوند و با استفاده از لامپ های تزئینی و لوسترهای زیبا می توان فضای آشپزخانه را نورپردازی نموده و زیبایی این کابینت ها را به نمایش گذاشت.

کابینت کلاسیک چیست ؟

رنگ کابینت کلاسیک

در گذشته از رنگ قهوه ای برای ساخت کابینت کلاسیک استفاده می شد اما در حال حاضر با توجه به تنوع بالا در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه, محدودیتی در استفاده از رنگ ها وجود ندارد. یکی از این رنگ ها سفید است که باعث می شود فضای آشپزخانه بزرگتر, روشن تر و تمیزتر به نظر بیاید. اگر علاقمند به داشتن فضایی لوکس و رسمی در آشپزخانه هستید توصیه می شود رنگ چوب گردو را برای رنگ کابینت ها انتخاب کنید.

نکات مهم در طراحی کابینت کلاسیک

از جمله نکاتی که در طراحی و ساخت کابینت کلاسیک باید مورد توجه قرار گیرند به شرح زیر می باشند:
• محل قرارگیری هود باید از دید افراد پنهان باشد.
• استفاده از درب های جکی در این کابینت ها مجاز نیست.
• دستگیره های کابینت کلاسیک باید کلاسیک و زیبا باشند. دستگیره های ساده نمای این کابینت را زیبا نشان نمی دهند. از سرستون های مناسب در کنار کانتر و هود استفاده شود.
• کانتری که بر روی کابینت قرار می گیرد از جنس کورین یا کوارتز است.
• قرینگی در طراحی این کابینت ها به چشم می خورد.
• به منظور زیباتر نشان دادن کابینت کلاسیک بهتر است از کمد و ویترین های بلند استفاده شود.
• استفاده از یراق آلات برنزی یا مسی رنگ
• ستون ها و درب های حکاکی شده
• نمای تمام چوب
• پیچیدگی در طراحی
• استفاده از رنگ های گرم, مات و سفید
• ابعاد حجیم و برجسته

 کابینت کلاسیک سفید

استفاده از رنگ سفید در ساخت کابینت های کلاسیک باعث بزرگتر نما دادن فضای آشپزخانه میشود. امروزه استفاده از رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی از محبوبیت زیادی برخوردار است. رعایت اصل قرینه, منبت کاری روی سرستون ها و تاج های ابزار خورده از جمله ویژگی های کابینت کلاسیک محسوب می شوند. رنگ سفید نسبت به سایر رنگ ها از زیبایی بیشتری برخوردار است زیرا دکوراسیون آشپزخانه را تمیزتر نشان می دهد. کابینت سفید با دستگیره های طلایی رنگ و کنده کاری های زیبا, نمایی چشمگیر به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط