کاربرد منبت کاری در دکوراسیون داخلی

هنر منبت کاری یکی از هنر های اصیل ایرانی است، درواقع منبت کاری به هنر کنده کاری روی چوب می گویند که برای تزئین آن استفاده می شود. طیف وسیعی از انواع چوب را می توان برای منبت کاری استفاده کرد، به طور کلی از چوب گرده، گلابی و شمشاد برای حکاکی استفاده می شود. فروشگاه دکوراسیون چوبی آروین وود انواع مختلف منبت کاری را به فروش می رساند، شما می توانید این هنر زیبا را روی انواع قطعات چوبی داشته باشید.

تلفن:۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰ / ۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

دکوراسیون داخلی با گستره ای وسیع که هر روزه حوضه هایی جدید به آن افزوده می شود در واقع رشته ای ست بسیار جامع که اطلاعات زیادی را در شاخه های مختلف می طلبد.
هنر یکی از اصول مهم در دکوراسیون می باشد که برای آراستن و تزیین یک محیط به آن نیازداریم. هنر منبت نیز از جمله هنرهایی ست که در طراحی داخلی و دکوراسیون یک ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و دارای کاربردهای متنوعی در صنعت دکوراسیون می باشد.

از جمله کاربردهای هنر منبت در دکوراسیون

۱. منبت کاری سردر چوبی ، دکور چوبی بصورت سه بعدی

۲. منبت کاری درب های چوبی

۳. منبت کاری انواع سرستون چوبی ، مورد استفاده در تزیینات داخلی و دکوراسیون ساختمان

۴. منبت کاری انواع نرده های چوبی ، برای دکوراسیون منازل ، ویلا ها ، سالن ها و تالارهای مجلل

۵. منبت کاری انواع پایه های چوبی ، مورد استفاده در ساخت پایه های میزهای کنسول ، ناهارخوری و …

۶. منبت کاری انواع قاب (قاب آینه ، قاب عکس ، قاب تابلو فرش)

۷. حکاکی طرح های هنری بر روی چوب یا ام دی اف برای تزیینات داخلی

۸. کنده کاری چوب (چوب های داخل لابی ، راهرو یا نمای داخلی ساختمان)

کاربردهای-هنر-منبت-در-دکوراسیون

انجام این هنر به روش دستی توسط هنرمندان منبت کار علاوه بر داشتن مزایایی بیشمار ، دارای معایبی نیز می باشد که ورود دستگاه های CNC مخصوص منبت ، آن معایب را مرتفع کرده است. منبت کاری با استفاده از دستگاه CNC منبت باعث تسریع در فرآیند کار شده و همینطور می توان طرح های بسیار ظریف و پیچیده را در کمترین زمان ممکن منبت کاری کرد.
برای منبت کاری یک نقش یا تصویر بر روی چوب و یا ام دی اف با استفاده از دستگاه CNC منبت ، تنها کافی است تصویر یا نقشه ای کامپیوتری از طرح مورد نظر را که با استفاده از نرم افزار مربوطه طراحی شده است در دست باشد. در نهایت دستگاه ، طرح درخواستی را بر روی چوی و یا ام دی اف منبت کاری می کند.
از دستگاه های CNC منبت می توان در موارد متعددی برای تزیینات و دکوراسیون داخلی منزل و یا محل کار استفاده نمود. بخش قابل توجهی از این کاربردها ، در ایران شناخته شده نیستند و فرصت های بکری برای بکارگیری آنها در صنعت دکوراسیون وجود دارد.

کلام آخر

اضافه کردن المان های ایرانی با هنر های اصیل بسیار به خانه شما زیبایی و اصالت می بخشد. استفاده از چوب حس زنده بودن را می دهد و بسیار چشم نواز است، شما می توانید انواع محصولات چوبی . منبت را از فروشگاه دکوراسیون آروین وود خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط