انتخاب دستگیره کابینت

همیشه یک سوال ما در انتخاب کابینت‌ آشپزخانه اینه که چه مدل دستگیره کابینت رو انتخاب کنیم،چرا دستگیره کابینت آشپزخانه انقدر مهمه؟

پاسخ این سوال دو جنبه ی خیلی ساده داره: ۱- کاربرد و ۲- زیبایی. اینها دلایل مهم انتخاب دستگیره‌ های کابینت هستند. دستگیره کابینت با باز و بسته کردن کشوها و درها، ابزار مهمی برای جابجا شدن وسایل از داخل کابینت به بیرون اون و نظم دادن به آشپزخانه است.

از طرفی دستگیره ها تمام کننده ی زیباییِ یک کابینت هستند.

حالا سوال اینه که : از بین این همه تنوع چطور دستگیره کابینت رو انتخاب کنیم؟

دستگیره کابینت در چند مدل دستگیره کابینت دوپیچ، دستگیره کابینت تک پیچ، دستگیره شاخه ای و دستگیره کابینت ممبران طبقه بندی می شود. دستگیره کابینت از نظر جنس نیز به انواع مختلف دستگیره کابینت سرامیکی، دستگیره کابینت زاماک، دستگیره کابینت آلومینیوم، دستگیره کابینت استیل، دستگیره کابینت سفید … طبقه بندی میشود.

و از طرف دیگر می توان بر اساس طرح به دو نوع دستگیره کابینت کلاسیک و دستگیره کابینت مدرن طبقه بندی کرد.

از نظر رنگ دستگیره های کابینت انواع مختلفی دارند رنگ طلایی، نقره ای یا ساتن یا کروم، دستگیره زیتونی و دستگیره کابینت کافی یا نسکافه ای و… طبقه بندی میشود. دستگیره های کابینت از نظر سایز نیز ابعاد مختلف دارند که فاصله ی دو پیچ آنها ملاک این اندازه گیری است، سایز های استاندارد مضربی از عدد ۳۲ است که ۱۶-۳۲-۶۴-۹۶- …

قیمت دستگیره کابینت : 

این پارامتر همیشه یکی از عوامل مهم برای تصمیم‌گیری است و در مورد دستگیره‌ها هم همینطوره. البته واقعاً لازم نیست دستگیره کابینت گرون قیمتی رو انتخاب کنید و در بعضی مواقع قیمت پایین‌تر زیباتر و کاربردی‌تر هم هست. به صورت خیلی حدودی، قیمت دستگیره‌های خوب در بازار بین ۳ تا ۲۰ هزار تومان برای دستگیره های دکمه‎‌ای و ۳ تا ۳۰ هزار تومان برای دستگیره های خطی است.

دستگیره مخفی کابینت یا کابینت بدون دستگیره : 

کابینتهایی هم در بازار موجوده که به ظاهر دستگیره ای ندارند، ولی در واقع به نوع دیگه ای دستگیره دارند. بهتره بگیم هیچ دستگیره ای وجود نداره بلکه این یک روش باز و بسته کردن درها، بدون دستگیره است.

در اصطلاح به دستگیره های این نوع کابینت ها، دستگیره مخفی (یا هیدن – Hidden) گفته میشه. گاهی لبه در رو از بدنه فریم کابینت فاصله میدهند و گاهی هم طراحیِ در (حتی کشو) طوری صورت میگیره که دست به راحتی میتونه باهاش درگیر بشه و درب های کابینت رو بوسیله خود بدنه ی درب باز و بسته کنه، بدون نیاز به دستگیره کابینت.

همچنین برخی اوقات با برشِ خاصی روی لبه دربِ کابینت امکان درگیر شدن انگشت با درب رو بوجود میارن. این یک سبک طراحی برای ساده سازی است و شما هم میتونین برای کابینت مورد نظرتون از این روش استفاده کنین.

این دستگیره ها انواع مختلفی دارن یک مدل بالای درب و یا پایین درب طوری برش خوردن که انگشتای دست اونجا قرار میگیره و میتونید درو باز کنید حالت دستگیره ای که اصلا دیده نمیشه.

بعضی از کابینت ها دستگیره ندارند که تو سبکهای مدرن زیاد دیده میشن این کابینت ها به صورت تاچ عمل میکنن به این شکل که وقتی یک فشار کوچیک بهشون وارد میشه چند سانتی باز میشن و بعد شما کامل درب یا کشو رو باز میکنید و یک مدل هست که جک داره و با کوچکترین فشار درب کابینت به طور کامل باز میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط