اندازه تاج کابینت

اندازه تاج کابینت :
تاج ها ابعاد مختلفی دارند که هر کدام با توجه به نوع کابینت ساخته شده متفاوت می باشد. اندازه ی تاج کابینت می تواند از ۳ تا ۱۵ سانتی متر متغیر بوده و بر اساس نوع سبک کابینت مورد نظر، اندازه ی آنها تعیین می شوند. در کابینت های کلاسیک اندازه ی بیشتر تاج ها مابین ۵ تا ۱۵ سانتی متر ساخته می شوند. در این کابینت ها که کنده کاری زیاد است تاج ها جلوه بیشتری را از خود نشان می دهند و متناسب با سبک کلاسیک تولید می شوند. در کابینت های کلاسیک هر چقدر تاج بزرگ تر باشد، زیبایی کابینت به مراتب بیشتر خواهد شد.

در کابینت های مدرن، کمتر از تاج کابینت استفاده می شود و در صورت استفاده از تاج، اندازه آنها بیشتر در ابعاد ۳ تا ۵ سانتی متر تولید می شوند. به طور کلی در سبک مدرن، سادگی حرف اول را می زند و به همین دلیل تاج های ساخته شده برای کابینت های مدرن نیز ساده تر و کوچک تر از کابینت های سبک کلاسیک هستند. بر خلاف کابینت های کلاسیک که هر چه تاج کابینت بزرگتر باشد بهتر است، در کابینت های مدرن تاج کابینت هر چه کوچکتر و ساده تر باشد بهتر است.

تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز نصب تاج کابینت :
۱. میخ‌کوب
۲. اره برقی
۳. متر
۴. نردبان
۵. ورق پلاستیکی
۶. نوار نقاشی
۷. قلم‌موی زاویه‌دار
۸. کاغذ سنباده ریز
۹. گونیا

روش نصب تاج کابینت :
تاج کابینت به طور مستقیم به کابینت‌های دیواری میخ نمی‌شود. ترفندی که روش نصب تاج کابینت را ساده می‌کند، اضافه کردن نوارهای میخ چوبی در بالای کابینت‌های دیواری می باشد. این نوارها به شما کمک می‌کنند تاج کابینت را بدون اینکه میخ‌ها را مستقیما در خود کابینت بکوبید، به طور دقیق در جایش قرار دهید. در مرحله آخر، تاج روی این نوارها را می پوشاند و آن‌ها به هیچ عنوان دیده نمی‌شوند.

قیمت تاج کابینت :
عوامل مختلفی می توانند در قیمت تاج کابینت موثر باشند. از جمله عوامل تاثیر گذار می توان به جنس تاج کابینت به کار رفته، متراژ مورد استفاده از آنها در کابینت و یا ساده یا پیچیده بودن طرح تاج کابینت اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط