انواع درب چوبی دکوراسیون منزل

انواع درب چوبی دکوراسیون منزل: درهای چوبی ظاهر و احساس بهتری دارند. هیچ چیز جایگزین درب چوبی با کیفیت جامد ساخته شده و ویژگی های سبک نیست . برای شروع، درهای چوبی به طور قابل توجهی سنگین تر هستند. هنگامی که یک درب هسته توخالی یا حتی درب هسته جامد را باز می کنید، قطعاً می توانید تفاوت وزن را احساس کنید و هنگام بستن درب تفاوت را بشنوید. علاوه بر این، درهای چوبی انواع مختلفی دارند و به طور کلی به راحتی تکمیل می شوند، و آنها را برای تکمیل سبک فضای شما قابل تنظیم تر می کند.

ویژگی درب های چوبی

ماندگاری

درهای چوبی زیبایی خود را در طول زمان حفظ می کنند زیرا بسیار محکم هستند و سال ها استفاده سنگین را تحمل می کنند. برخلاف گزینه‌های چوب مصنوعی، درب‌های چوب جامد در طول زمان بسیار بهتر از خود محافظت می‌کنند و دائماً با فعالیت‌های روزمره آزمایش می‌شوند. آنها سرمایه گذاری های بلندمدتی هستند که برای هرکسی که آنها را می بیند و استفاده می کند بیانیه ای ایجاد می کند.

بهره وری انرژی

درهای چوبی عایق بسیار بیشتری را ارائه می دهند که در صورت نیاز اتاق ها را خنک یا گرم نگه می دارد، به خصوص زمانی که درب قاب بندی شده و به خوبی آویزان شده باشد. نکته دیگر در مصرف انرژی: درهای اتاق هایی که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند را بسته نگه دارید تا هوا بیشتر در مناطق پرتردد گردش کند.

مقاومت صدا

درهای چوبی صدای سفر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند. اگر بچه‌ها یا نوجوانان پر سر و صدایی دارید که عاشق موسیقی هستند، مطمئناً درهای چوبی داخلی بهترین راه هستند. در خارج از خانه های تک خانواده، درهای چوبی می توانند حس حریم خصوصی را برای ساکنان آپارتمان ها، خوابگاه های کالج و امکانات زندگی سالمندان ایجاد کنند.

انواع درب چوبی دکوراسیون منزل

انواع درب چوبی ورودی

درب چوبی ساده مدرن

درب های صاف با هسته‌های توخالی یا پر تولید می‌شوند و سطح آن‌ها یا رنگ می‌شود یا یک روکش چوبی در آن به کار می‌رود. معمولا این نوع درب ها ارزان‌ترین آن‌ها هستند و بسیار مناسب خانه‌های مدرن هستند.

درب چوبی و  شیشه‌ای

انتخاب‌ها در درب های شیشه‌ای بسیار زیاد است. این درب ها را می‌توان در نقاط کانونی خانه و جاهای خاص، مانند جایی از خانه که در آن به نور بیش‌تری نیاز است، استفاده کرد.

درب چوبی تک پنلی

درب های تک پنلی مناسب خانه‌هایی هستند که وسایل آن دستی ساخته شده.فقط یک یا دو عدد از این درب ها می‌توانند به خانه شما شخصیت دهند. از این درب ها بیش‌تر در سبک‌های تلفیقی و سبک کوچ‌نشینی اسپانیایی استفاده می‌شود.

درب چوبی دو پنلی ساده

تنوع در درب های دو پنلی بسیار زیاد است. این نوع خاص، با یک ضلع قوسی در پنل بالایی در خانه های فرانسوی و سبک تلفیقی زیاد استفاده می شود.

درب  چوبی سه پنلی

از درب های سه پنلی در اکثر سبک‌های معماری استفاده می‌شود.این درب ها به صورت رنگ‌شده و یا با روکش چوبی (معمولا چوب درخت بلوط) تولید می‌شوند.

درب چوبی چهار پنلی

احتمال این‌که در خانه دارای درب هایی با چارچوب‌های قوسی باشید بسیار کم است اما اگر خواستید این درب ها را تعویض کنید، درب های چهار پنلی انتخاب بسیار خوبی برای چنین چارچوب‌هایی هستند.

درب های پنج پنلی

یکی از انواع درب های مورد استفاده درب های پنج پنلی است. این درها در انواع توپر و توخالی تولید می‌شوند.

درب های چوبی شش پنلی

یکی از رایج‌ترین درب ها، درب های شش پنلی است. این درب ها در انواع توپر و توخالی (ارزان‌قیمت‌تر) تولید می‌شوند.

درب چوبی خاص و منحصر به فرد

این درب هم‌چنین دارای سطحی چوبی است که به آن جلوه زیبایی داده است. استفاده از چوب در سطح خارجی این درب، قیمت و ظاهر آن را تغییر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط