تاج کابینت ممبران

تاج کابینت ممبران

کابینت های آشپزخانه و طرح آن ها همیشه از موارد پر اهمیت در دکوراسیون خانه محسوب می شود که در حقیقت می تواند سبک دکوراسیون را تعیین کند. کابینت ها سبک های مختلفی دارند که از جمله ی آن ها می توان به سبک کلاسیک ، مدرن، و نئوکلاسیک اشاره کرد. هم چنین کابینت ها با متریال متفاوت و روش های مختلفی تولید می گردند که در دسته های متفاوت قرار می گیرند. یکی از این دسته ها، کابینت ممبران است که معمولا در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک تولید می شود. این کابینت ها با توجه به ویژگی های منحصر فردشان، طرفداران زیادی دارند. کابینت ممبران در سبک کلاسیک از بخش های مختلفی تشکیل می شود که شامل درب ممبران، سر ستون و تاج ممبران می شود. در واقع کابینت ها جزئیاتی دارند که شاید به چشم خریداران نیاید تاج کابینت ممبران نیز یکی از آنهاست. تاج ممبران یکی از عضو ها جدانشدنی سبک کلاسیک می باشد که شکوه خاصی به آشپزخانه می بخشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع تاج کابینت ممبران آشنا شوید. صنایع چوبی آروین با تولید کابینت های آشپزخانه در سبک کلاسیک و نئوکلاسیک و تولید کابینت های ممبران در طرح ها و رنگ های متنوع در تلاش است تا تمامی سلیقه ها را پوشش دهد. بهترین متریال در تولید کابینت های آروین وود به کار برده می شوند. برای مشاهده برند بوک و نمونه کارهای ما به وب سایت آروین وود مراجعه کنید و برای استعلام قیمت تاج کابینت ممبران با ما تماس بگیرید. ۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰

تاج کابینت آشپزخانه چیست؟

تاج کابینت ممبران اجزایی از کابینت هستند که در قسمت های بالایی کابینت های دیواری نصب می شوند و به عنوان یک جز تزئینی به حساب می آیند، علاوه بر زیبایی برای پوشاندن فضای خالی بین کابینت و سقف استفاده می شود. تاج های کابینت انواع مختلفی دارند و با مواد متفاوتی مانند چوب، ام دی اف، ممبران، پلاستیک، هایگلاس، پی وی سی و غیره تولید می شوند. برای زیبا تر دیده شدن تاج یک قید به عنوان زیر تاجی به آن افزوده می شود تا تاج از کابینت های بالایی جلوتر بیاید و جلوه بهتری از خود را نشان بدهد. مدل تاج کابینت آشپزخانه انواع مختلفی دارد که با توجه به سفارشات مختلف متفاوت است. این تاج ها به دو صورت ساخته می شوند. نوع اول ساخت به صورت کارخانه ای و در مدل های محدودی وجود دارند. نوع دوم ساخت نیز به وسیله ی کابینت کاران و در طرح ها و رنگ های متناسب با کابینت ساخته می شوند. امروزه نوع اول با استقبال کمتری مواجه شده است، زیرا همان گونه که اشاره کردیم طرح های محدودی دارد و با تمامی کابینت ها هماهنگ نیستند، ولی در مدل های دست ساز، به راحتی می توان طرح های دلخواه را با استفاده از مواد مشابه استفاده شده در کابینت تولید کرد.

تاج کابینت ممبران

مزایای تاج کابینت ممبران 

با توجه به تنوع در تولید تاج کابینت آشپزخانه، این تاج ها کاربردهای مختلفی دارند که علاوه بر کابینت آشپزخانه در بالای کمد ها نیز مورد  استفاده قرار میگیرند، در ادامه به برخی از مزایای آنها اشاره می‌کنیم:

  • تاج کابینت ممبران می‌تواند به زیبایی و جذابیت آشپزخانه شما بیفزاید
  • ایجاد حس انسجام و یکپارچگی در دکوراسیون آشپزخانه
  • پنهان کردن فضای خالی بین کابینت‌ها و سقف
  • جلوگیری از جمع شدن گرد و غبار در فضای خالی بین کابینت و سقف
  • افزایش ارتفاع سقف به طور بصری  
  • ایجاد حس دلبازتر و روشن‌تر در آشپزخانه
  • محافظت از کابینت ها در برابر گرد و غبار، رطوبت و چربی
  • تمیز کردن آسان‌تر کابینت‌ها 

انواع تاج کابینت ممبران

تاج کابینت ممبران در طرح ها و مدل های متنوعی تولید می شوند که می توان آنها را به طور کلی در دسته های زیر طبقه بندی کرد:

  1.  تاج کابینت ساده: این نوع تاج کابینت هیچ گونه طرح و نقش برجسته ای ندارد و سطح آن صاف و صیقلی است. تاج کابینت ساده برای آشپزخانه های مدرن و مینیمال مناسب است. 
  2.  تاج کابینت پتینه: این نوع تاج کابینت دارای رنگ و لعابی خاص است که به آن ظاهری کهنه و عتیقه می دهد. تاج کابینت پتینه برای آشپزخانه های روستایی و سنتی مناسب است. 
  3. تاج کابینت شیار دار: این نوع تاج دارای لبه پایینی است که به شکل دندانه های اره ای برش داده شده است. این نوع تاج برای کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک به کار می رود و جذابیت بالایی دارد.
  4. گل تاج: دارای طرح های برجسته و منبت کاری های بسیار زیادی می باشد و بسیار پیچیده است که مناسب کابینت ها کلاسیک می باشد.

تاج های دیگری مانند تاج کتیبه ای، قالب گیری شده، تاج با نقوش اسلیمی یا سنتی، تاج منبت کاری و… نیز قابل اجرا می باشند.

اندازه تاج کابینت

تاج ها ابعاد مختلفی دارند که هر کدام با توجه به نوع کابینت ساخته شده متفاوت می باشد. اندازه تاج کابینت می‌تواند بین ۳ تا ۱۵ سانتی‌متر باشد. برای کابینت‌های کلاسیک، اندازه تاج معمولاً بین ۵ تا ۱۵ سانتی‌متر است و برای کابینت‌های مدرن، اندازه تاج معمولاً بین ۳ تا ۵ سانتی‌متر است. به طور کلی، اندازه تاج کابینت به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

سبک کابینت: تاج کابینت‌های کلاسیک معمولاً بزرگ‌تر و تزئین‌شده‌تر از تاج کابینت‌های مدرن هستند. در کابینت های کلاسیک هر چقدر تاج بزرگ تر باشد، زیبایی کابینت به مراتب بیشتر خواهد شد.

ارتفاع سقف: اگر سقف آشپزخانه شما بلند است، می‌توانید از تاج کابینت بلندتر استفاده کنید.

فضای بین کابینت‌ها و سقف: اگر فضای بین کابینت‌ها و سقف زیاد است، می‌توانید از تاج کابینت بلندتر استفاده کنید تا این فضا را پنهان کنید.

سلیقه شخصی: در نهایت، اندازه تاج کابینت به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

خرید تاج کابینت ممبران

در خرید تاج کابینت نکاتی را مد نظر داشته باشید. اگر آشپزخانه شما به سبک کلاسیک یا سنتی طراحی شده است، می‌توانید از تاج کابینت ممبران با طرح‌های کلاسیک و پرنقش و نگار استفاده کنید و اگر آشپزخانه شما به سبک مدرن یا مینیمال طراحی شده است، باید از تاج کابینت ممبران ساده و بدون طرح استفاده کنید. رنگ تاج کابینت ممبران باید با رنگ کابینت‌ها همخوانی داشته باشد. اندازه سقف آشپزخانه را نیز در نظر بگیرید. قبل از انتخاب تاج ، نمونه‌های مختلف آن را در فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌ها مشاهده کنید. ما در آروین وود انواع تاج کابینت ممبران را موجود داریم. هم چنین می توانید از طراحان دکوراسیون داخلی برای انتخاب تاج کابینت ممبران مناسب کمک بگیرید. مشاوران ما در آروین وود شما را در این زمینه یاری میکنند.

قیمت تاج کابینت ممبران

قیمت تاج کابینت را بر اساس معیار های مختلفی تعیین میکنند. اندازه تاج، جنس تاج، طرح و نقش آن و کیفیت متریال به رفته در آنها همگی از عوامل موثر بر قیمت هستند. در نتیجه برای اطلاع از قیمت روز تاج کابینت ممبران با ما در تماس باشید. ۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰

تاج کابینت ممبران

تاج کابینت ممبران اجزایی از کابینت هستند که در قسمت های بالایی کابینت های دیواری نصب می شوند و به عنوان یک جز تزئینی به حساب می آیند. تاج های کابینت انواع مختلفی دارند و با مواد متفاوتی مانند چوب، ام دی اف، ممبران، پلاستیک، هایگلاس، پی وی سی و غیره تولید می شوند. برای زیبا تر دیده شدن تاج یک قید به عنوان زیر تاجی به آن افزوده می شود تا تاج از کابینت هوایی جلوتر بیاید و جلوه بهتری از خود را نشان بدهد.مدل تاج کابینت آشپزخانه انواع مختلفی دارد که با توجه به سفارشات مختلف متفاوت است. این وسیله های تزئینی به دو صورت ساخته می شوند. نوع اول ساخت به صورت کارخانه ای و در مدل های محدودی وجود دارند. نوع دوم ساخت نیز به وسیله ی کابینت کاران و در طرح ها و رنگ های متناسب با کابینت ساخته می شوند. امروزه نوع اول با استقبال کمتری مواجه شده است، زیرا همان گونه که اشاره کردیم طرح های محدودی دارد و با تمامی کابینت ها هماهنگ نیستند، ولی در مدل های دست ساز، به راحتی می توان طرح های دلخواه را با استفاده از مواد مشابه استفاده شده در کابینت تولید کرد.

تاج ها ابعاد مختلفی دارند که هر کدام با توجه به نوع کابینت ساخته شده متفاوت می باشد. اندازه ی تاج کابینت می تواند از ۳ تا ۱۵ سانتی متر متغیر بوده و بر اساس نوع سبک کابینت مورد نظر، اندازه ی آنها تعیین می شوند. در کابینت های کلاسیک اندازه ی بیشتر تاج ها مابین ۵ تا ۱۵ سانتی متر ساخته می شوند. در این کابینت ها که کنده کاری زیاد است تاج ها جلوه بیشتری را از خود نشان می دهند و متناسب با سبک کلاسیک تولید می شوند. در کابینت های کلاسیک هر چقدر تاج بزرگ تر باشد، زیبایی کابینت به مراتب بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط