روش اندازه گیری کابینت

کابینت آشپزخانه یکی از اصلی ترین المان های طراحی خانه می باشد، کابینت ها برای اینکه کارآمد و زیبا باشد باید متناسب با اندازه آشپزخانه باشد. در این مقاله روش اندازه گیری کابینت بیان شده تا شما بتوانید مناسب ترین متراژ کابینت را برای خانه خود تهیه کنید.

یکی از مدل هایی که بسیار مناسب خانه های کوچک تا متوسط می باشد کابینت نئوکلاسیک است، که علاوه بر زیبایی فضای مناسبی را نیز در اختیار شما قرار می دهد. برای مشاهده انواع کابینت ممبران می توانید به سایت آروین وود مراجعه کنید.

تلفن:

مراحل اندازه گیری کابینت

در این قسمت قصد داریم تا مرحله به مرحله روش اندازه گیری کابینت را شرح دهیم.

طرح کلی آشپز خانه

در قدم اول باید نقشه کف زمین آشپزخانه را تهیه کنید و روی کاغذ بیاورید تا ببینید چه مقدار فضا در اختیار دارید و می خواهید از چه میزان از آن برای کابینت استفاده کنید.

می توانید از کاغذ شطرنجی برای کشیدن نقشه استفاده کنید، چیدمان کابینت های خود را مشخص کنید. مکان های دقیق هر درب، پنجره، کلید و پریز برق، لوله گاز، لوله آب، فاضلاب، دریچه های هود یا تهویه هوا را در نقشه تدوین کنید.

اندازه گیری افقی

زمانی که نقشه کلی آشپزخانه را تهیه کردید در قدم بعدی باید اندازه گیری دقیق متراژ دیوار ها و سایر فضا مشخص شود (از یک مقیاس برای تمامی اندازه گیری های خود استفاده کنید).

طرح-کلی-آشپز-خانه

اندازه گیری دیوارها

برای هر یک از دیوار های خود یک عدد انتخاب کنید و روی نقشه مشخص کنید تا جهت صحیح دیوار ها معلوم باشد.

بعد از اتمام اندازه گیری دیوارها، آن ها را به بخش های کوچکتری تقسیم کنید مثلا از گوشه دیوار تا پنجره و … . تمام لبه های بیرونی مثل لبه پنجره و درب باید جزئی از اندازه گیری باشد. تعداد بازشوها را برای رجوع بعدی یادداشت کنید.

اندازه گیری ارتفاع دیوار

قدم سوم در روش اندازه گیری کابینت، مشخص کردن ارتفاع دیوارها می باشد، ارتفاع دیوار ها می تواند در انتخاب کابینت مناسب بسیار موثر باشد. برای این کار باید متر بصورت کاملا عمود به سطح قرار بگیرد تا اندازه ها دقیق باشند.
اندازه های عمودی را از کف تا آستانه پنجره و از آستانه تا بالای پنجره، سپس بالای پنجره تا سقف را نیز بگیرید.

مشخص کردن موانع

قدم بعدی مشخص کردن هرگونه مانع بر سر راه کابینت روی نقشه می باشد. باید اندازه دقیق این موانع چه افقی و چه عمودی مشخص شود. بطور مثال اگر روی دیوار رادیاتور نصب شده باشد باید عرض و ارتفاع آن روی نقشه مشخص شود.

نقشه پریز ها و لوله آب

این که سیم کشی آشپزخانه چگونه است نیز باید مشخص باشد چون در ساخت کابینت باید محل پریزهای مورد نیاز تعبیه شود. همچنین برای قرارگیری وسایل آشپزخانه مانند لباسشویی، ظرف شویی، سینک و … باید لوله کشی اشپزخانه نیز مشخص باشد.

نقشه-پریز-ها-و-لوله-آب

 

اندازه گیری وسایل آشپزخانه

قدم بعدی این است که چه مقدار از فضای آشپزخانه با یخچال، سینک، ماشین لباسشویی و … اختصاص دارد. این اندازه ها و محل آن ها باید روی نقشه مشخص شود.

انتخاب کابینت آشپز خانه

در مرحله آخر باتوجه به ارتفاع آشپزخانه و فضای عرضی که در اختیار دارید می توانید کابینت مناسب آن فضا را انتخاب و تهیه کنید. اینکه چه مقدا کابینت هوایی و زمینی انتخاب کنید و مدل کابینت های شما چگونه باشد کاملا سلیقه ای می باشد و شما باید بدانید که چه مقدار از فضای خود را می خواهید به کابینت اختصاص دهید.

نکات مهم در اندازه گیری کابینت آشپزخانه

در اندازه گیری کابینت ها باید تمامی موارد خطوط آب، زهکشی، پریزهای برق، پریزهای محدوده، وسایل روشنایی، تهویه اندازه گیری و مشخص شوند.

نوع اجاق گاز را درنظر بگیرید اگر صفحه ای باشد می توانید زیر آن را نیز کابینت کنید.

اگر اجاق‌گاز شما معمولی باشد، باید محل نصب را در حدود ۹۰ سانتی متر خالی کنید.

سپس در محل موردنظر و روی اجاق‌گاز، محل هود را مشخص کرده و برای اندازه‌گیری هود معمولا بین ۶۰ تا ۹۰ سانتی‌متر از فضا را مشخص کنید.

برای لباسشویی باید فضایی را در حدود ۶۰ سانتی‌متر در نظر بگیرید.

برای اندازه‌گیری محل سینک بهترین کار در نظر گرفتن اندازه لوله‌های آب و درنهایت اندازه ۶۹ تا ۱۲۰ سانتی‌متر از فضا است.

اکنون که کار اندازه گیری کابینت شما به پایان رسیده، باید به فکر انتخاب بهترین مدل و جدیدترین کابینت آشپزخانه باشید. شما می توانید انواع کابینت پولیشی، نئوکلاسیک، ممبران و … را از سایت اروین وود تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط