روش ساخت کابینت ممبران

کابینت ممبران یکی از سبک‌های جدید طراحی و اجرای کابینت است که افراد زیادی علاقه به داشتن آن در آشپزخانه خانه خود دارند. کابینت ممبران در سبک‌های مختلفی مانند کلاسیک، مدرن و … طراحی و تولید می‌شوند که سبک کلاسیک کابینت ممبران در ایران بیشتر شناخته شده است و سفارش داده می‌شود. به همین جهت به کابینت ممبران، کابینت کلاسیک هم گفته می‌شود. این کابینت ها به آشپزخانه ی شما جلوه ای به خصوص می دهند و از طرفی ویژگی های منحصر به فردی هم دارند، مانند مقاومت در برابر خط و خش و… . در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین و پر صرفدار ترین نوع کابینت آشنا شوید و اطلاعاتی درباره روش ساخت کابینت ممبران کسب نمایید.

صنایع چوبی آروین وود با سال ها تجربه ی موفق در زمینه تولید کابینت، درب های ممبران را از بهترین متریال و با استفاده از جدید ترین تکنیک ها تولید می کند. تنوع در طرح و نقش محصولات به علاوه ی کیفیت متریال مورد استفاده سبب شده است تا رضایت مشتریان ما حاصل شود. اگر شما نیز می خواهید در زمره ی مشتریان ما قرار گیرید، با شماره های زیر تماس بگیرید تا ثبت سفارش انجام دهید و قیمت کابینت ممبران را استعلام بگیرید.

۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰

۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

روش ساخت کابینت ممبران

روش ساخت کابینت ممبران

کابینت ممبران یکی از محبوب‌ترین انواع کابینت آشپزخانه است که به دلیل زیبایی و ظرافت، طرفداران زیادی دارد. ساخت این نوع کابینت شامل مراحل مختلفی است که در ادامه به طور خلاصه به آنها می‌پردازیم:

طراحی و اندازه گیری

معمولا در مرحله ابتدایی، طراح با توجه به سلیقه مشتری و فضای آشپزخانه، طرح کابینت را به صورت کامپیوتری یا دستی ترسیم می‌کند. سپس با استفاده از متر لیزری، ابعاد دقیق کابینت‌ها اندازه گیری می‌شود.

برش MDF و کنده کاری روی چوب

پس از نهایی شدن طرح، ورق‌های MDF که بسیار با دوام و مقاوم هستند، به عنوان مغزی کار قرار داده شده می شود. با توجه به اندازه‌های گرفته شده، ام دی اف ها برش داده می‌شوند. برای برش MDF می‌توان از دستگاه‌های مختلفی مانند اره عمو دبر، اره گردبر و یا دستگاه CNC استفاده کرد. هم چنین قبل از روکش کردن با توجه به طرح و سلیقه ی مشتری، درب های کابینت ها باید کنده کاری شوند، این طرح ها توسط دستگاه cnc اجرا می شود.

وکیوم روکش PVC

در این مرحله، در ابتدا ورق ام دی اف به چسب  وکیوم آغشته شده و روکش PVC که به آن ورق ممبران نیز می‌گویند، با استفاده از دستگاه وکیوم بر روی MDF حک شده پرس می‌شود. حرارت و فشار دستگاه وکیوم باعث می‌شود که روکش PVC به طور کامل به MDF چسبیده و هیچ گونه حبابی ایجاد نشود. روکش های ممبران مقاومت ام دی اف را در برابر رطوبت و آب افزایش داده و باعث استحکام آن می شود. روکش های پی وی سی تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی دارند و می توانند همه ی سلیقه ها و همه ی سبک های دکوراسیون را پوشش دهند.

 مونتاژ کابینت

در این مرحله، قطعات مختلف کابینت با استفاده از پیچ، چسب و بست‌های مخصوص به یکدیگر متصل می‌شوند. مونتاژ کابینت باید با دقت و ظرافت انجام شود تا کابینت‌ها در نهایت صاف بودن و بدون نقص باشند. معمولا ساخت قطعات در کارگاه انجام شده و مونتاژ آن در منزل صورت می گیرد.

مرحله ششم: نصب کابینت

در نهایت، کابینت‌های ساخته شده توسط نصاب ماهر در محل آشپزخانه نصب می‌شوند. نصب کابینت باید با دقت و ظرافت انجام شود تا کابینت‌ها به طور صحیح و تراز شده نصب شوند.

 

انواع کابینت ممبران بدنه اصلی دارند که از ام دی اف سفید تولید می‌شود و باکس داخلی آن در کابینت سازی mdf نیز به کار می رود و همان‌طور که گفته شد، تفاوت زیادی بین این دو به جز طراحی ظاهری وجود ندارد. برای ساخت کابینت های ممبران، نخست کابینت ساز، اندازه گیری را انجام داده و پس از آن نمای کار را با توجه به سلیقه و طرح‌های به روز یا کلاسیک با توجه به بهترین رنگ کابینت ممبران توسط دستگاه سی ان سی انجام می‌دهد و روکش ممبران را تولید می‌کند. از طرفی برای ساخت انواع کابینت ممبران دو روش وجود دارد. سبک سنتی و سخت این کابینت این است که یک ام دی اف خام تهیه کنید و سپس طرح آن را با دستگاه سی ان سی انجام دهید و پس از آن ورق آماده شده را با پی وی سی پرس کنید. از طرفی یکی دیگر از روش‌های ساخت چوب ممبران این است که خدمات سی ان سی و ممبران را باهم انجام دهید و نیازی به جابه جایی دوباره نیست و این کار باید توسط کابینت ساز با تجربه انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط