طرح CNC درب کابینت

طرح-CNC-درب-کابینت

جدیدترین مدل کابینت، کابینت‌هایی هستند که با طرح CNC نسبت به کابینت‌های ساده، بسیار متمایز هستند و فضای آشپزخانه را بسیار متحول می‌کنند. اگر با کابینت CNC آشنا نیستید به طور ساده می‌توان گفت CNC نام یک دستگاهی است که از طریق کامپیوتر می‌تواند بر روی چوب یا ام دی اف، طرح‌های مختلفی را برش یا حکاکی کند. هر نوع طرح و نقش را می‌توان از طریق کامپیوتر به این دستگاه منتقل کرد، دستگاه آن را بر روی انواع چوب در کمترین زمان ممکن بدون خطا پیاده‌سازی می‌کند. در ادامه طرح CNC درب کابینت را بیشتر توضیح خواهیم داد.

آروین وود تولید کننده کابینت نئوکلاسیک و کابینت ممبران می باشد و شما می توانید جدیدترین مدل کابینت نئوکلاسیک برای آشپزخانه و کابینت پولیشی و کابینت ممبران را از آروین وود با قیمت مناسب خریداری کنید.

فهرست مطالب

  • مزیت CNC برای کابینت
  • معایب CNC برای کابینت
  • کابینت ممبران با طرح CNC
  • کابینت نئوکلاسیک با طرح CNC
  • کابینت پولیشی با طرح CNC
  • کابینت CNC شده
  • مدل CNC درب کابینت

مزیت CNC برای کابینت

گرچه می‌توان طرح‌های مورد نظر را از طریق دستی نیز بر روی درب کابینت اجرا کرد، اما این روش طراحی به زمان زیادی نیاز دارد. علاوه بر این، نجار باید از تبحر و مهارت بالایی برخوردار باشد تا تمام طرح‌ها به صورت قرینه و بدون ایراد اجرا شوند. از مهمترین مزیت طرح CNC درب کابینت Cabinet door CNC design)) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آنچه باعث محبوبیت کابینت CNC شده است، طرح‌های نامحدود است. می‌توان بسیاری از طرح‌های جذاب و پرطرفدار را بر روی کابینت به راحتی انجام داد. انواع طرح‏های شلوغ تا ساده را متناسب با دکوراسیون داخلی و سلیقه خود می‏توانید انتخاب کنید.
  • طرح CNC با سرعت بالا بر روی درب کابینت اجرا می‌شود که این موضوع می‌تواند زمان آماده‌سازی کابینت را بسیار کوتاه کند.
  • دقتی که این دستگاه در پیاده‌سازی طرح‌ها دارد، بسیار بالاست و طرح‌ها بدون هیچ گونه خطا یا ایرادی پیاده‌سازی می‌شوند.
  • محدودیتی برای انتخاب جنس کابینت وجود ندارد و هر جنس کابینت را می‌توانید از طریق CNC طرح دار کنید.
  • از آنجایی که دستگاه CNC از طریق کامپیوتر برنامه‌ریزی می‌شود، طرح در کامپیوتر ذخیره شده و می‌توان بارها این طرح را بر روی انواع کابینت اجرا کرد.

مزیت-CNC-برای-کابینت

معایب CNC برای کابینت

به خاطر داشته باشید زمانی که دستگاه CNC طرح را بر روی ‌ام دی اف اجرا می‌کند، لایه‌ای از ورق ‌ام دی اف تراشیده می‌شود که این موضوع می‌تواند به کاهش ضخامت ‌ام دی اف منجر شود و زمانی که ‌ام دی اف ضخامت کمتری پیدا کند، احتمال ایجاد انحنا وجود خواهد داشت.

کابینت ممبران با طرح CNC

کابینت ممبران از جنس ‌ام دی اف است که با یک روکش از جنس پی‌وی‌سی پوشانده شده است. البته برای کابینت‌ها می‌توان از پوشش پلی اورتان نیز استفاده کرد. این پوشش نسبت به پی‌وی‌سی از تنوع رنگی بیشتری برخوردار است. کابینت‌های ممبران جزو کابینت‌هایی هستند که حکاکی و نقش و نگار بر روی آن‌ها بسیار دیده می‌شود. این حکاکی‌ها از طریق دستگاه CNC اجرا می‌شود که بسیار دقیق و زیبا هستند. بر روی سطح‌ ام دی اف ابتدا طرح CNC انجام، سپس با روکش پی‌وی‌سی پوشش داده می‌شود.

کابینت نئوکلاسیک با طرح CNC

کابینت‌های نئوکلاسیک نیز از جنس ‌ام دی اف هستند که با روکش پی‌وی‌سی پوشانده می‌شوند. طرح‌هایی که بر روی کابینت نئوکلاسیک وجود دارند، از طریق CNC اجرا می‌شوند. کابینت‌های نئو کلاسیک را می‌توانید در انواع مات و براق با ضخامت‌های مختلف سفارش دهید. بسیاری از افراد کابینت‌های نئوکلاسیک را می‌پسندند، این کابینت‌ها نه مانند کابینت‌های کلاسیک بسیار پر نقش و نگار هستند و نه مانند کابینت‌های مدرن بدون نقش و نگار هستند. در کابینت‌های نئوکلاسیک تنها خطوط ساده را در دور درب‌ها مشاهده خواهید کرد و شلوغی و جزئیات کمتری را در طراحی درب کابینت خواهید داشت. تولید کننده کابینت نئوکلاسیک، متناسب با خواسته شما طرح را بر روی کابینت اجرا می‏کند.

 

کابینت-نئوکلاسیک-با-طرح-CNC

 

کابینت پولیشی با طرح CNC

در بازار کابینت‌ پولشی را به نام کابینت‌ انزو نیز می‌شناسند. کابینت‌های پولیشی، کابینت‌هایی از جنس ‌ام دی اف هستند که بر روی آن‌ها یک رنگ پولیشی قرار می‌گیرد. این پولیش که ماده خمیری شکل است از ترکیب رزین و اسید تشکیل شده است. این رنگ بر روی بدنه کابینت قرار می‌گیرد و کاملاً سطح‌ ام دی اف را می‌پوشاند. سپس با سنباده زنی، رنگ روی سطح کابینت جلا پیدا می‌کند و ظاهری درخشنده خواهد داشت. کابینت‌های پولیشی را می‌توان از طریق CNC طرح دار کرد. معمولا طرح‌ها بر روی این نوع کابینت به صورت خطوط ساده است و شلوغی و نقش و نگار زیادی دیده نمی‌شود.

کابینت CNC شده

کابینت‌ها را می‌توان به بخش‌های مختلف تاج، زیرچراغی و پاخور تقسیم‌بندی کرد. از قسمت تاج برای پنهان کردن بالای کابینت، از پاخور برای پنهان کردن پایین کابینت و از زیرچراغی برای پنهان کردن قسمت زیرین کابینت استفاده می‌شود. در این کابینت‌ها می‌توان از نور مخفی در قسمت پشت تاج و زیرچراغی نیز استفاده کرد. اگر می‌خواهید طرح CNC درب کابینت داشته باشید، می‌توانید بر روی قسمت تاج، پاخور و زیرچراغی از طرح‌های بسیار جذاب استفاده کنید. برخی از طراحان کابینت برای این سه قسمت از رنگ‌های متضاد استفاده می‌کنند تا دید بهتری داشته باشد. اما بر روی کابینت‌های ممبران یا نئوکلاسیک معمولاً رنگ کابینت کاملاً به صورت یک دست انتخاب می‌شود و هر یک از قسمت‌های پاخور، تاج و زیرچراغی نیز همرنگ کابینت هستند و طرح CNC اجرا شده در این قسمت‌ها نیز کاملاً همرنگ سطح کابینت خواهد بود.

 

کابینت-CNC-شده

 

مدل CNC درب کابینت

مدل CNC درب کابینت بسیار متنوع است و شما می‌توانید متناسب با دکوراسیون داخلی، انواع طرح‌ها را بر روی کابینت اجرا کنید. در میان صدها طرحی که طراح در اختیار دارد، تنها کافیست طرح مورد علاقه خود را انتخاب و آن را بر روی کابینت در نظر بگیرید. از طرح‌های پر نقش و نگار تا طرح‌های ساده بدون کوچکترین ایرادی بر روی انواع کابینت اجرا می‌شوند.

سخن پایانی

برای انتخاب طرح CNC درب کابینت بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که این خدمات را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهند. گرچه تمام طرح‌های CNC از طریق دستگاه بر روی کابینت اجرا می‌شوند، اما مهارت و توانایی کار با دستگاه‌های CNC نیز اهمیت بسیاری دارد. اگر اپراتور نتواند با دستگاه به خوبی کار کند قطعاً نمی‌تواند طرح‌ها را با کیفیت لازم اجرا کند. با توجه به اینکه ضخامت ‌ام دی اف از طریق CNC کاهش پیدا می‌کند، باید با مهارت لازم طرح‌ها اجرا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط