علت ترک خوردن کابینت

علت-ترک-خوردن-کابینت

کابینت های آشپزخانه در معرض رطوبت و دمای بالا هستند، بنابراین به راحتی می توانند ترک بخورند. علت ترک خوردن کابینت چیست؟ ترک ممکن است در هر پانل کابینت ایجاد شود، اما رایج ترین مناطق برای ترک خوردن در اطراف درها یا نزدیک لولاها، در گوشه ها یا جایی که پانل ها روی هم قرار می گیرند می باشد.

برای اینکه خیال خودمان را از عمر کابینت راحت کنیم بهتر است سراغ خرید باکیفیت ترین انواع کابینت برویم تا دیگر نیازی به تعمیر آم پیدا نکنیم. یکی از باکیفیت ترین و جدیدترین کابینت ۱۴۰۳ کابینت پولیشی و کابینت نئوکلاسیک می باشند. از متریال باکیفیتی برای پوشش رنگ این مدل از کابینت ها استفاده می شود که خود باعث جلوگیری از ترک درب کابینت می شود.

برای اطلاع از قیمت انواع کابینت ممبران و نئوکلاسیک به سایت صنایع چوبی آروین وود سر بزنید.

تلفن:

دلایل ترک خوردن کابینت

کابینت می توانند به دلایل مختلفی ترک بخورد و نگهداری نادرست از آن باعث می شود تا این ترک ها وخیم تر شده و مغزی کابینت آسیب بزند. در ادامه رایج ترین دلایل و علت ترک خوردن کابینت آشپزخانه را بررسی کرده ایم.

رطوبت زیاد

تغییر رطوبت و رطوبت بالای محیط آشپزخانه مخصوصا در مناطق شرجی باعث می شود تا مقداری از بخار آب در هوا به لایه های زیرین و زیر رنگ کابینت نفوذ کند. این رطوبت باعث باد کردن رنگ می شود و پس از خالی شدن و منقبض شدن آن ترک روی درب کابینت ایجاد می شود.

در مناطق شرجی این نکته بسیار مهم است که از متریال با کیفیت و ضد آب برای کابینت استفاده شود تا این منبسط شدن و منقبض شدن توسط رطوبیت هوا باعث ایجاد ترک کابینت آشپزخانه نشود.

 

دلایل-ترک-خوردن-کابینت

وزن سنگین

چوبی که برای تولید صفحه کابینت از آن استفاده می شود می توانند بقدار مشخصی از وزن و بار را تحمل کنند، با افزایش وزنی که بر روی صفحه کابینت قرار می دهید به تدریج کابینت خم شده و ترک بر می دارد.

بهتر است از نشستن روی کانتر خود داری کنید و بار سنگین روی کابینت قرار ندهید تا صفحه کابینت شما عمر بیشتری داشته باشد.

تغییر دمای آشپزخانه

یکی دیگر از دلایل ترک خوردن کابینت آشپزخانه تغییر دمای ناگهانی و یا مداوم است. گرم و سرد شدن محیط مقداری انقباض و انبساط در تمامی اجسام ایجاد می کند اما بعضی از این وسایل واکنش بیشتری به این تغییرات می دهند. چوب و رنگ کابینت نسبت به تغییرات دمایی حساس هستند.

همچنین قرار دادن وسایت داغ مانند قابلمه داغ شک دمایی زیادی به کابینت وارد می کند و باعث ترک خوردن کابینت می شود.

ضربه شدید

وارد شدن ضربه شدید به درب کابینت یا برخورد اشیاء تیز و سخت به صفحه و درب کابینت آشپزخانه باعث ایجاد ترک بر روکش و در موارد شدیدتر به مغزی کابینت می شود.

 

ضربه-شدید

جلوگیری از ترک خوردن کابینت

می توان با رعایت یک سری نکته ساده و مراقبت از ترک خوردن صفحه کابینت جلوگیری کرد. در ادامه تعدادی از این نکات را بررسی می کنیم.

نظافت مناسب

در نظافت درب و سطح کابینت بهتر است از موادی که پوشش سطحی کابینت را سست و حل می کند جلوگیری کنید. بطور مثال مواد قلیایی که در بعضی شوینده ها استفاده می شود باعث سست شدن رنگ پولیشی کابینت می شود و بهتر است از آ« استفاده نشود.

همچنین با پارچه های نرم کابینت را دست مال بکشید تا خراش بر ندارد و راه نفوذ رطوبت وجود نداشته باشد.

 

نظافت-مناسب

ترمیم ترک های جزئی

ترک های جزئی که ایجاده شده را می توان به راحتی ترمیم کرد اما اگر این ترک ها بزرگ شوند باید درب کابینت را تعویض کرد. ترک های کوچک هم کم کم بزرگ می شوند و هم راه آب و رطوبت را باز می کند.

تنظیم رطوبت

اگر در مناطق شرجی زندگی می کنید بهتر است دمای رطوبت آشپزخانه خود را ثابت نگهدارید و با کنترل دما و رطوبت مانع ترک خوردن درب کابینت خود شوید.

مراقبت و نگهداری

همانطور که گفته شد بهتر است از نشستن روی کانتر جلوگیری کنید و بار سنگین روی سطح کابینت قرار ندهید تا از خم شدن و ترک خوردن آن جلوگیری شود.

همچنین از گذاشتن وسایل داغ و قابلمه داغ روی سطح کابینت خودداری کنید تا تغییر دمایی ناگهانی باعث ترک خوردن کابینت شما نشود.

جلوگیری از نفوذ اب

هرگز با آب زیاد کابینت آشپزخانه خود را شست و شو ندهید، نفوذ آب به کابینت باعث باد کردن مغزی کابینت نیز می شود. اگر خراشی یا خرابی روی درب کابینت شما وجود دارد هرگز آن قسمت را با آب زیاد و دستمال های خیس تمیز نکنید.

نکات دیگری که بهتر است آن ها را رعایت کنید:

  • خشککردن سریع آبی که روی کابینت میریزد
  • نصب صحیح سینکظرفشویی و جلوگیری از نفوذ آب به صفحه کابینت اطراف سینک
  • استفاده از چسبضد آب در اطراف سینک ظرف شویی و گازهای توکا.
  • تعویضو ترمیم مرتب نوارهای اطراف کابینت

تعمیر ترک کابینت

اگر ترک کابینت شما جزئی باشد می توان با رنگ پولیشی یا استفاده از خمیر های ضد آب مشکل آن را برطرف کرد. اما اگر مشکل کابینت شما جدی باشد باید درب آن کنده شده و مجددا کل درب رنگ و پولیش بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط