ماندگاری کابینت ممبران و کابینت چوب

تفاوت کابینت چوب با ممبران

ماندگاری کابینت ممبران و کابینت چوب را اگر بخواهیم با یکدیگر مقایسه کنیم به این شکل است که کابینتی که از چوب ساخته شود طبیعتا گران تر از کابینت ممبران است زمان بر تر است چونکه باید طرح و نقشی که روی آن پیاده می شود توسط هنر دست کنده کاری شود. در واقع کاربرد و استفاده از کابینت های چوب در فضاهای لوکس می باشد.

ولی کابینت ممبران این نقش و نگار ها را می توانند توسط دستگاه انجام دهند . کابینت ممبران پوششی است که روی ام دی اف قرار می گیرد که هزینه کمتری دارد و قابل اجرا در بسیاری از فضاهای آشپزخانه ای است.

 

کابینت چوب
کابینت چوب

روش نگهداری کابینت چوب با ممبران

کابینت چوب دوام بسیار زیادی دارد و هزینه نیز متعاقبا گرانتر از دیگر کابینت ها می باشد. اما اگر دچار آسیب شوند شرایط تعمیر سخت است و نهایتا منجر به تعویض می گردند.

کابینت ممبران هزینه ساخت کمتری دارد ولی برای فضاهایی که نور مستقیم به آن تابیده می شود مناسب نیست مگر اینکه در آن فضا مقابل پنجره ها از پرده استفاه کنند. زیرا نور رنگ روکش ممبران را از بین می برد.

کابینت های ممبران وکیوم ، کابینتی است که دربهای آن توسط ماشین کاری با دستگاه cnc طرح داده شده است و سپس با دستگاه وکیوم ، روکش pvc با فشار روی آن چسبانده شده است. ام دی اف های تولید شده امروزه بسیار با دوام تر از نوعی است که در دهه ۱۹۸۰ رواج داشت ، با توجه به گستردگی هر دو نوع کابینت مقایسه اجمالی بین دوام کابینت ممبران در مقابل کابینت چوب انجام می دهیم.

 

کابینت ممبران

مزایا و معایب کابینت چوب و ممبران:

  • کابینت های ممبران در مقابل رطوبت بالا و تمیز کردن منظم به خوبی مقاومند ، در حالی که کابینت های چوبی در همان شرایط ممکن است تاب بردارند و پوسته شوند.
  • به محض آسیب دیدن روکش کابینت ممبران، این نوع کابینت مقاومت خود را در برابر رطوبت از دست می دهد و می تواند به سرعت روکش از سطح ام دی اف کنده شود. مواردی مانند خراش های عمیق ، تراشه ها و چاله ها که قابل تعمیر نیستند ، به سرعت عمر آن قسمت از کابینت ممبران را کوتاه می کنند.
  •  از طرف دیگر صدمه جزئی به چوب ، برای تعمیر ساده است و عمر مفید آن را کوتاه نمی کند. علاوه بر این ، هنگامی که پایان کار ترموفوئل بالاخره شروع به پوشیدن می کند ، کابینت ها قابل اصلاح نیستند.
  • از طرف دیگر چوب را می توان از بین برد و دوباره رنگ آمیزی یا رنگ آمیزی کرد و به زندگی دوام بخشید.
  • تنوع طرح رنگ کابینت ممبران در مقایسه با چوب طیف گسترده تری دارد.
  • از لحاظ قیمتی نیز کابینت ممبران بسیار ارزانتر از کابینت چوبی با رنگ می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط