معرفی و تزیین انواع ستون

در این مقاله سعی شده تا بطور خلاصه به معرفی و تزیین انواع ستون پرداخته شود تا شما را در خریدی بهتر همراهی کند. شما می توانید انواع ستون تزئینی چوبی و ستون کابینت را از سایت تولید کننده کابینت ممبران آروین وود خریداری کنید.

معرفی انواع ستون

در حوزه معماری ستون به دو دسته تقسیم می‌شود:

ستون اصلی و ستون تزیینی. ستون اصلی یا باربر ستون‌هایی هستند که هنگام طراحی پلان خانه مهندس مربوطه برای خانه در نظر می‌گیرد و هرگز قابل جابه جایی یا حذف نمی‌باشند.

دسته دوم ستون‌های دکوراتیو هستند که امروزه در بسیاری از منازل دیده می‌شود. ستون‌های دکوراتیو مجموعه‌ای از حجم‌های دکوراتیو هستند که به صورت پیش ساخته در بازار موجود است و شما می‌توانید به صورت خام یا طراحی شده آن‌ها را تهیه کنید و در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید

ستون کاربردی یا تزیینی

ستون‌هایی که به عنوان حجم دکوراتیو مورد استفاده قرار می‌گیرند  اغلب هم جنبه کاربردی دارند و هم تزئینی. علاوه بر این گاهی با کمی خلاقیت و سلیقه به خرج دادن می‌توان ستون‌های اصلی خانه را نیز تبدیل به یک ستون تزئینی و کاربردی کرد.

تنها نکته‌ای که باید قبل از دست به کار شدن برای طراحی ستون داخل منزل به آن توجه کردن نوع سبک دکوراسیون خانه و میزان فضایی است که ستون در آن قرار گرفته است. حال با توجه به ایده‌های برگزیده و ناب زیر می‌توانید بهترین مدل طراحی ستون داخل منزل خود را خلق کنید.

تزیین ستون با رنگ‌آمیزی

اگر به دنبال طراحی و تزیین ستون کنار دیوار هستید فراموش نکنید که از نظر طراحی ستون باید با دیوار هماهنگی داشته باشد. مثلا اگر دیوار کاغذ دیواری طرح‌دار دارد نیازی نیست از طرح‌های آنچنانی برای تزیین ستون استفاده کنید بلکه بهتون پیشنهاد می‌دم از یک رنگ ساده یا رنگ‌هایی که از خودشون بافت ظریفی دارند استفاده کنید.

تزیین ستون با ام دی اف

اگر وسط پذیرایی شما یک یا چند ستون وجود دارد می‌توانید برای تزیین ستون پذیرایی به کمک ام دی اف آن‌ها را تبدیل به ستون تزیینی کنید. برای این کار کافیست طرح مورد علاقه خودتان را تعیین کنید مثلا اگر سبک دکوراسیون پذیرایی شما مدرن است می‌توانید از چوب خالص و دست نخورده استفاده کنید یا اگر طرح پذیرایی کلاسیک است از ام دی اف منبت کاری شده یا قاب‌های مختلف ام دی اف که می‌توان به عنوان تابلو عکس روی ستون از آن استفاده کرد.

تزیین ستون با کناف

کناف نوعی صفحات روکش دار گچی است که قابلیت انعطاف پذیری و استحکام بسیار بالایی دارد و برای تزیین سقف و یا دیوار استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های کناف  اجرای آسان آن و تنوع مدل‌های آن است پس می‌توان به عنوان یک ایده جدید بر روی ستون نیز آن را پیاده‌سازی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط