نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین وسایل در آشپزخانه کابینت ها می باشند . در حقیقت کابینت ها باعث جمع و جور شدن آشپزخانه می شودند و اگر مدل های زیبایی داشته باشند زیبایی و جلوه خاصی به آشپزخانه و منزل شما می دهند. تصمیم گیری در انتخاب کابینت آشپزخانه بسیار سخت می باشد حتی اگر بخواهید یک تغییر کوچک در آن بدهید. به همبن دلیل ما در این مطلب می خواهیم یک سری نکات در انتخاب کابینت آشپزخانه برای شما شرح دهیم تا راحتر بتوانید تصمیم بگیرید.

اگر علاقه مند به کابینت ممبران هستید و به دنبال قیمت درب ممبران می گردید می توانید به سایت صنایع چوبی آروین مراجعه کنید.

نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه چیست

در زمان خرید کابینت آشپزخانه چیزی که بیشترین تاثیر را دارد قیمت کابینت می باشد، اما در کنار بحث هزینه زیبایی و کیفیت کابینتی که می خرید از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه برای خریدی بهتر بررسی شده است.

انتخاب پروفیل درب کابینت

قابل روویت ترین عنصر در کابینت ها، درب ها آن ها می باشد به همین دلیل انتخاب طرح و سبک درب کابینت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. انواع مختلف پروفیل کابینت شامل موارد زیر می شود:

  • پروفیل کابینت استیل
  • پروفیل کابینت آلومینیومی
  • پروفیل کابینت تزریق شده با شیشه
  • پروفیل کابینت برس خورده
  • پروفیل کابینت سوراخ شده
  • پروفیل کابینت با پوشش پودری
  • پروفیل کابینت برجسته
  • پروفیل کابینت تا شده
  • پروفیل کابینت فولادی مواج
  • پروفیل کابینت فولادی سازه

شما می توانید بسته به سلیقه و نوع کابینتی که می خواهید خریداری کنید یکی از انواع پروفیل درب کابینت را انتخاب کنید.

مشخص کردن سبک درب کابینت

بعد از قیمت می توان گفت مهم ترین فاکتور برای انتخاب کابینت سبک طراحی آن است که باید با طراحی کلی فضای خانه هماهنگ باشد. سلیقه افراد در چیدمان منزل باهم متفاوت به همین دلیل انواع سبک ها و طرح های مختلف کابینت در بازار موجود است. در ادامه به معرفی کوتاه این سبک های طراحی برای کابینت می پردازیم:

کابینت کلاسیک

یکی از مدل های محبوب کابینت برای خانه های بزرگ می باشد، به  دلیل داشتن نقش های برجسته زیاد و باشکوه، کابینت کلاسیک یک انتخاب مناسب برای آشپزخانه های بزرگ می باشد.

کابینت-کلاسیک

کابینت نئوکلاسیک

سبک کابینت نئوکلاسیک امروزه طرفداران زیادی دارد و بین طراحی کلاسیک و مینیمال می باشد، نه شلوغی کابینت کلاسیک را دارد و نه سادگی کابینت مدرن را. برای مشاهده و بررسی قیمت جدیدترین مدل کابینت نئوکلاسیک به سایت فروشگاهی کابینت نئوکلاسیک آروین وود سر بزنید.

کابینت-نئوکلاسیک

 

کابینت انزو

انزو درواقع یک شرکت ایتالیایی است که سبک طراحی اروپای قرن ۱۹ را در طراحی های کابینت خود جای داده است. کابینت های انزو در بازار تولید ایران هستند و به دلیل داشتن رنگ های متنوع و جذاب طرفداران زیادی دارند.

کابینت مدرن

کابینت های مدرن و مینیمال بسیار ساده هستند و از طرح و نقش بر روی درب کابینت استفاده نشده است. این مدل در انواع کابینت ممبران و کابینت پولیشی تولید می شوند.

کابینت-مدرن

انتخاب نوع چوب و رنگ کابینت ها

بعد از انتخاب سبک طراحی کابینت نوع چوب و رنگ کابینت اهمیت زیادی دارد، این که شما چه نوع رنگی را هم انتخاب می کنید بر روی کیفیت نهایی کابینت تاثیر فراوانی دارد. اکثر کابینت ها دارای مغزی ام دی اف هستند به دلیل اینکه چوب متریال گرانی است و هم بسیار سنگین تر از MDF می باشد بهتر است برای ساخت کابینت از آن استفاده نشود.

ام دی اف ضعف های زیادی دارد از جمله ضعیف بودن آن در برابر ضربه و آب می تواند مشکل ساز باشد، اما با بکارگیری پوشش های مختلف مانند ممبران می تئان این ضعف ها را برطرف کرد و به کیفیتی مشابه چوب طبیعی رسید.

کاربرد و زیبایی

اینکه هر بخش از کابینت را می خواهید به چه کار اختصاص دهید، می تئانید انواع کشو، کمد و قفسه و سوپری برای آن درنظر بگیرید که هم فضای شما را افزایش دهد و هم زیبایی کابینت را دوچندان می کند.

رعایت نظم

 سعی کنید انتخاب سبک و طرح و چیدمانتان به گونه ای باشد که باعث بی نظمی در آشپزخانه نشود. مثلا اینکه درب کابینت های شما مدرن و ساده باشد و از جزیره نئوکلاسیک استفاده کنید و یا چیدمان کابینت ها طوری باشد که نظم کلی خانه را برهم بزند.

میزان فضای آشپزخانه

هانطور که در بالا نیز گفته شد نمی توان از انواع کابینت برای هر فضایی استفاده کرد و باید سبک و نوع کابینت به فضای آشپزخانه شما در تناسب باشد. سعی کنید از هر سانتی متر آشپزخانه خود نهایت استفاده را ببرید و یک آشپزخانه اثر بخش ایجاد کنید.

شما می توانید از مشاوران ما در بخش فروش برای انتخاب بهرتین کابینت متناسب با خانه خود راهنمایی و مشاوره دریافت کنید. فروشگاه صنایع چوبی آروین وود.

تلفن:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط