نگهداری از کابینت آشپزخانه

کابینت از مهم ترین اجزای هر آشپزخانه ای است. علاوه بر این که کابینت ها محل نگه داری ظروف و وسایل آشپزخانه هستند، در زیبایی و تکمیل دکوراسیون منزل نیز نقش بسیار مهمی دارند. در انتخاب کابینت باید دقت داشت که سبک آن ها با سبک دیگر وسایل منزل یکسان باشد و رنگ آن ها هارمونی قشنگی با سایر اجزا داشته باشد. در این صورت قطعا جلوه ای زیبا خواهد داشت. اگر قصد خرید و یا تعویض کابینت دارید، انتخاب خود را از آروین وود انجام دهید. صنایع چوبی آروین تولید کننده انواع کابینت های نئوکلاسیک، ممبران و… است که با توجه به نیاز مشتریان درب ممبران را با طرح ها و نقش های متنوعی تولید می کند. برای خرید و یا دریافت مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرید.

۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰

۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

کابینت‌ها هم مانند قسمت‌های دیگر آشپزخانه باید به طور مرتب تمیز شود، ولی حواستان باشد نگهداری از کابینت آشپزخانه هم قانون خاص خودش را دارد؛ مثلا هیچ‌وقت نباید برای نظافت کابینت‌ها از اسکاچ‌های زبر یا سیم‌های ظرفشویی استفاده کنید، چون این لوازم باعث خش افتادن روی سطح کابینت می‌شود. به جای این کار می‌توانید از یک اسفنج نرم یا دستمال‌های مخصوص کمک بگیرید.

تمیز کردن درهای کابینت آشپزخانه

درب های کابینت نمایان ترین بخش آن هستند. هرچقدر در نگهداری از آن ها بکوشید، ظاهر آشپزخانه ی خود را محلولی ملایم شامل آب و مایع ظرفشویی همراه با یک دستمال نرم تهیه کنید. این محلول برای تمیز کردن انواع درب کابینت آشپزخانه از جنس های فلز، لمینت پلاستیکی، چوب رنگ شده، جنس وینیل بسیار مناسب است. با یک دستمال مرطوب آغشته به کمی سرکه برای پاک کردن چربی از روی کابینت مفید است . توجه کنید که حتما در آخر با یک دستمال خشک رطوبت روی درب ها را برطرف کنید.

برای پاک کردن لک ، اثرات دست ، جوهر و ماژیک هرگز از موادی چون وایتکس ، آستون ؛ الکل صنعتی ، مستقیمآ استفاده نفرمائید . زیرا این مواد میتواند به سطح رو کش دار mdf آسیب برساند . برای استفاده از این مواد بهتر است آن ها را با آب رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید.

در ضمن اگر می‌خواهید برای نگهداری از کابینت آشپزخانه از مواد شوینده‌ای که در بازار وجود دارد، استفاده کنید ابتدا حتما شیوه مصرف آن را بخوانید و مطابق آن نظافت را شروع کنید.

هرگز دستمال های خیس خود را از کابینت یا کشو ها آویزان نکنید.

هرگز از موادی مثل وایتکس، آستون و الکل صنعتی برای پاک کردن جوهر و لکه ها استفاده نکنید.

درب شیشه هایی که حاوی ترشی، روغن یا مربا هستند کامل ببندید و بعد در کابینت قرار دهید.

هرگز از پد های ساینده، یا اسفنج های سخت و پارچه های خشن استفاده نکنید .

وسایلی مانند پلوپز، بخارپز و سرخ کن را که حرارت تولید می کنند زیر کابینت های دیواری قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط