کابینت پله ای

امروزه صنعت کابینت سازی روبه پیشرفت می باشد و شاهد جدیدترین مدل کابینت در بازار هستیم. کابینت پله ای نمونه‌ای کابینت مدرن می باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کابینت ها همیشه در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه ها نقش اساسی دارند. بنابراین باید انتخاب طرح و رنگ آنها بسیار با سلیقه انجام شود. در گروه کابینت های مدرن می توان انواع کابینت را مشاهده کرد؛ هر کدام از این کابینت ها دارای ویژگی های خاصی هستند. به طورمثال کابینت نئوکلاسیک جز محبوب ترین کابینت ها شناخته شده است و طراحی بی نظیری دارد. از دیگر نمونه های کابینت مدرن می توان به کابینت ممبران و یا کابینت پولیشی نیز اشاره کرد.

این نمونه نیز یک سبک کابینت شیک می باشد که دارای تنوع رنگ بسیار جذابی می باشد. این کابینت ها دارای دو نوع دستگیره دار و بدون دسته می باشند؛ که انتخاب آن بسته به سلیقه افراد متفاوت است. در ادامه نیز به ویژگی ها و مزیت های این نوع کابینت اشاره خواهیم کرد. همچنین نحوه ساخت کابینت پله ای را مورد بررسی قرار می دهیم.

فهرست مطالب

  • کابینت پله ای چیست؟
  • نحوه ساخت کابینت پله ای
  • مزیت های کابینت پله ای
  • کابینت پله ای دستگیره دار
  • انوع کابینت پله ای از نظر جنس
  • رنگبندی کابینت پله ای
  • قیمت کابینت پله ای
  • کلام پایانی

کابینت پله ای چیست؟

کابینت پله ای نوعی کابینت می باشد که از نظر عمق در چند سطح قرار دارد. از این سبک کابینت ها در آشپزخانه های مدرن نیز استفاده می شود. طراحی این کابینت ها به گونه ای می باشد که نظر هر فرد را با هر سلیقه ای جلب می کند. در واقع می توان گفت این سبک کابینت نمونه است که در هنگام نصب به دو صورت غیر هم سطح تقسیم می شود. تنوع بالا در رنگبندی نیز یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک کابینت می باشد. این سبک کابینت بسیار ساده می باشد و این سادگی زیبایی را نیز به همراه دارد. از مزیت های مهم این کابینت این است که شما می توانید در محیط های کوچک این سبک را اجرا کنید و فضای خود را به محیطی دلباز و شیک تبدیل کنید.

 

کابینت-پله-ای-چیست؟

 

نحوه ساخت کابینت پله ای

همانطور که گفته شد کابینت پله ای نمونه‌ای مدرن می باشد و مناسب آشپزخانه هایی با سبک دکور مدرن است. اما اگر سبک آشپزخانه منزل شما کلاسیک است این نوع کابینت توصیه نمی شود. طراحی و ساخت آن باید توسط فردی ماهر و با تجربه انجام گیرد؛ چرا که به دلیل متفاوت بودن عمق کابینت ها باید بسیار با دقت این کار انجام شود. معمولا در طراحی این کابینت نمی توان از یرق آلات بسیاری استفاده کرد. استفاده از رنگ های خنثی در این سبک کابینت جذابیت را افزایش می دهد. پس از طراحی و ساخت این کابینت ها نوبت به نصبشان می رسد که این امر هم نیازمند فردی با تجربه می باشد.

مزیت های کابینت پله ای

  • تنوع رنگ بالا
  • قابل اجرا برای محیط کوچک
  • بهینه سازی فضا
  • قابلیت استفاده از نورپردازی
  • ایجاد فضایی مدرن و شیک
  • سادگی و زیبایی ظاهری

کابینت پله ای دستگیره دار

انتخاب دستگیره برای کابینت نیز یکی از مهم ترین انتخاب ها می باشد. چرا که نوع و ظاهر دستگیره در ظاهر کابینت آشپزخانه شما نقش اساسی دارد. کابینت پله ای معمولا دارای یرق آلات خاصی نیستند. اما اگر قصد انتخاب یک دستگیره برای آنها را دارید باید توجه داشته باشید که دستگیره انتخاب شده با طرح کابینت شما همخوانی داشته باشد. دستگیره ها دارای رنگبندری و جنس های متفاوتی می باشند. پس در انتخاب آنها به کیفیت هم نیز توجه داشته باشید. دستگیره انتخاب شده باید دارای ویژگی هایی باشد و علاوه بر ظاهر و کیفیت خوب نیز باید بسیار خوش دست باشد. در هنگام انتخاب تمام مواردی که مد نظر دارید را بررسی کنید تا بتوانید بهترین نمونه را انتخاب نمایید.

انوع کابینت پله ای از نظر جنس

جنس بدنه کابینت پله ای نیز جز مواردی است که در میزان طول عمر کابینت نیز نقش دارد.این سبک معمولا از جنس های MDF و هایگلاسه نیز تولید می شود. متریال استفاده شده برای ساخت کابینت باید طوری باشد که علاوه بر افزایش طول عمر آن، در برابر خراشیدگی و رطوبت نیز مقاوم باشد.

 

انوع-کابینت-پله-ای-از-نظر-جنس

 

کابینت پله ای MDF

MDF یک متریال قیمت مناسب و عالی برای ساخت این سبک کابینت می باشد. پس از تهیه و ساخت بدنه کابینت آن را روکش می کنند. جنس روکش ها عبارت اند از: پی وی سی، ملامین، پلی گلاسه و … . استفاده از MDF برای تولید کابینت ها به افزایش عمر آن نیز کمک می کند و تنها عیب آن نیز حساسیت در برابر رطوبت می باشد.

کابینت پله ای هایگلاسه

یکی از متریال های درجه یک که بسیار براق و شکیل می باشد، هایگلاسه می باشد. کابینت پله ای هایگلاسه دارای مقاومت و استحکام بالا می باشد. همچنین در برابر عواملی مثل خراشیدگی، لک و رطوبت بسیار مقاوم می باشد. قیمت این متریال نیز کمی بیشتر از نمونه MDF می باشد.

رنگ بندی کابینت پله ای

رنگ کابینت آشپزخانه نیز جز عوامل اصلی در زیبایی ظاهری کابینت ها می باشد. بنابراین در انتخاب رنگ کابینت نیز بسیار باید دقت شود. رنگ کابینت باید طوری باشد که در کوتاه مدت قدیمی نشود و یا شما را دلزده نکند. این سبک کابینت را نیز می توان به صورت تک رنگ داشته باشید. اما یک انتخاب شیک تر کابینت پله ای دو رنگ می باشد. محبوب ترین و شیک ترین رنگ ها عبارت اند از:

  • کابینت پله ای سفید طوسی
  • کابینت پله ای سفید گردویی
  • کابینت پله ای سفید مشکی
  • کابینت پله ای سفید قهوه‌ای

رنگ-بندی-کابینت-پله-ای

قیمت کابینت پله ای

قیمت کابینت پله ای نیز جز مواردی است که برای مشتریان حائز اهمیت است. باید بدانید که قیمت آن به عواملی بستگی دارد. به طور مثال جنس و متریال استفاده شده در تهیه کابینت، ابعاد، رنگبندی و … . توجه داشته باشید که برند و شرکت سازنده نیز جز عواملی است که بر قیمت کابینت تاثیر گذار است. در هنگام خرید به تمام موارد باید توجه شود تا بتوان یک کابینت زیبا و با کیفیت خریداری نمود.

کلام پایانی

کابینت پله ای نمونه‌ای مدرن و شیک می باشد. این کابینت به دلیل ویژگی های خاص بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این سبک کابینت را می توانید برای محیط ها و فضا های کوچک استفاده کنید. این کابینت سادگی و زیبایی را در کنار هم دارد و آشپزخانه شما را به محیطی دلباز و شیک تبدیل می کند. تنوع طرح و رنگ و همچنین جنس در این سبک کابینت وجود دارد و شما می توانید بهترین گزینه را از آروین وود تولید کننده کابینت نئوکلاسیک انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط