کابینت کلاسیک ممبران

امروزه کابینت ممبران به یکی از محبوب ترین کابینت آشپزخانه تبدیل شده و در واقع جدیدترین نسل کابینت کلاسیک می باشد. این نوع کابینت با نام های دیگر نظیر پرس وکیوم, کابینت کلاسیک, کابینت انزو و کابینت سه بعدی نیز شناخته می شود. برخلاف نمونه های دیگر کابینت کلاسیک ممبران که حکاکی روی آنها با دست انجام میشود, حکاکی بر روی کابینت ممبران توسط دستگاه های سی ان سی (CNC) صورت میگیرد. بعد از حکاکی بر روی درب این کابینت ها, آنها را با دستگاه پرس وکیوم روکش می کنند. به همین دلیل استفاده از این نوع کابینتها در مقایسه با دیگر کابینت های کلاسیک از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است.

جدیدترین انواع کابینت ممبران ۱۴۰۳ با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب را می توانید در سایت فروشگاه صنایع چوبی و دکوراسیون آروین وود مشاهده کنید. کارشناسان ما شما را برای خریدی بهتر راهنمایی می کنند.

تلفن: ۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰ / ۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

کابینت ممبران طرح کلاسیک

یکی از پرطرفدار ترین طرح کابینت ممبران، کلاسیک است. از متریال های مختلفی می توان برای تولید کابینت با این طرح استفاده کرد، بطور کلی برای ساخت کابینت کلاسیک از متریال‌های چوب، روکش چوب و ممبران ساخته می‌شود. برای طراحی این مدل از کابینت ها از طرح ها و نقش های سنگین و باشکوه استفاده می شود که بسیار چشم نواز می باشد. به دلیل گران بودن چوب از ممبران روی ام دی اف برای ساخا آن استفاده می شود تا هم بصرفه باشد و هم بتوان طرح کلاسیک را بر روی آن پیاده کرد.

کابینت-ممبران-طرح-کلاسیک

نحوه حکاکی بر روی درب کابینت

با وارد شدن دستگاه CNC به صنعت ام دی اف و چوب تحول عظیمی در این حوزه به وجود آمد. طرز کار این دستگاه به این صورت است که در ابتدا الگوی مورد نظر به وسیله یک نرم افزار سه بعدی شبیه سازی می شود, سپس الگوی طراحی شده با استفاده از نرم افزارهایی به نام رادونیکس یا آرت کم به دستگاه منتقل می شود. در نهایت دستگاه سی ان سی توسط فرز‌ها و تیغه های برش طرح را بر روی ام دی اف یا چوب حکاکی می کند.

نحوه روکش کاری کابینت

بعد از اتمام مرحله حکاکی, سطح کابینت را از خرده چوب پاک کرده و با پیسوله روی آن چسب می ریزند. اگر بر روی سطح مورد نظر گرد و غبار نشسته و روی آن چسب زده شود کیفیت کار افت پیدا می کند. سپس قطعه مورد نظر را در دستگاه پرس وکیوم قرار می دهند تا دستگاه روکش را با حرارت و ایجاد خلاء بر سطح بچسباند. از جمله عواملی که بر کیفیت قطعات اثر می گذارد شامل نوع چسب مصرفی, نحوه حکاکی دستگاه CNC, تنظیمات دستگاه پرس وکیوم و محیط کار می باشند. به جای روکش نمودن درب کابینت با دستگاه پرس وکیوم می توان درب ها را رنگ کرد. رنگ این مزیت را دارد که اگر با گذشت زمان دچار آسیب شد, امکان ترمیم آن وجود خواهد داشت. علاوه بر آن مشکلات مربوط به روکش مانند جدا شدن را در پی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط