کابینتMDF بهتر است یا چوب

کابینتMDF بهتر است یا چوب : بررسی انواع کابینت و شناخت آن ها به شما این امکان را می دهد تا با آکاهی کامل و با توجه به نیاز و شرایط محیطی خود انتخاب نمایید. هم چنین باید دقت داشته باشید که کابینت از هر نوعی که باشد، کیفیت آن در ماندگاری، بسیار تاثیر دارد. کابینت های آروین چوب در این مجموعه با توجه نیاز کاربران در انواع طرح و نقش ها تولید می شوند که بهترین متریال موجود دربازار در آن ها به کار رفته است. اگر قصد خرید کابینت دارید، می توانید در قسمت نمونه کارها و برند بوک وب سایت ما از کیفیت محصولات آگاه شوید و هم چنین برای دریافت مشاوره قبل از خرید با ما تماس بگیرید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با کابینت های چوبی و ام دی اف بیشتر آشنا شوید. برای مشاهده جدیدترین مدل کابینت نئوکلاسیک و کابینت پولیشی به سایت فروشگاه درب و کابینت ممبران سر بزنید.

۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰

۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

کابینت‌ها از مهم‌ترین اجزای یک آشپزخانه محسوب می‌شوند. در انتخاب جنس و سبک کابینت‌ها علاوه بر کاربردی بودن، جنبه زیبایی شناسی را هم باید در نظر گرفت. هماهنگی کابینت‌ها و دیگر تجهیزات و اجزای آشپزخانه می‌تواند در دلچسب بودن فضا تاثیرگذار باشد. متریال و رنگ مناسب کابینت‌ها می‌تواند فضای آشپزخانه را روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه دهد. کابینت ها در انواع مختلفی مثل ممبران، هایگلاس، ام دی اف، پیوی سی و تمام چوب وجود دارند. اما به طور قطعی نمی‌توان گفت کدام متریال برای کابینت مناسب‌ تراست زیرا مقاومت و استحکام کابینت به عوامل مختلفی مانند شیوه نگه‌داری، آب و هوا، نحوه استفاده و موارد دیگری بستگی دارد. انتخاب بین کابینت ام دی اف و چوب، به عوامل مختلفی مانند سلیقه شخصی، بودجه و نیاز شما بستگی دارد. هر کدام از این دو نوع کابینت مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

مزیت های استفاده از MDF

برخی از ورق های MDF در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالائی دارند و برای کابینت آشپزخانه مناسب هستند.

  • به نسبت چوب، ورق های MDF در اندازه های بزرگتری وجود دارند، پس استفاده از آن به صرفه تر است.
  • ورق های ام دی اف از چوب طبیعی ارزان تر هستند و می توان گفت تقریبا همان کارایی و زیبائی را دارند.
  • ام دی اف در تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی تولید می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا کابینت خود را با هر نوع دکوراسیونی ست کنید.
  • مقاومت ام دی اف در برابر رطوبت از چوب طبیعی بیشتر است و برای استفاده در مکان های مرطوب مانند آشپزخانه مناسب تر است.
  • ام دی اف به راحتی ماشین کاری می‌شود و می‌توان طرح های پیچیده ای را روی آن اجرا کرد.

مزایای استفاده از چوب طبیعی

  •  چوب استحکام زیادی دارد. اگر می خواهید جنسی داشته باشید که مدت زمان زیادی برایتان کار کند، چوب بهترین انتخاب است. استحکام زیاد چوب سبب شده که در سراسر دنیا برای ساخت خانه و پل ها از آن استفاده کنند. صد البته بسته به نوع چوب استحکام آن هم متفاوت است، برای مثال چوب بلوط مستحکم تر از چوب سرو است.
  • کابینت چوبی دارای زیبایی منحصر به فردی است که هیچ محصول مصنوعی نمی‌تواند به آن برسد.
  • چوب طبیعی بسیار مقاوم و بادوام است و می‌تواند سالها عمر کند.
  • یک محصول طبیعی و سازگار با محیط زیست است.

معایب کابینت چوب

  • چوب طبیعی بسیار گران تر از ام دی اف است.
  • تنوع طرح و رنگ چوب طبیعی به اندازه ام دی اف بالا نیست.
  • چوب طبیعی در برابر رطوبت آسیب پذیر است و برای استفاده در مکان های مرطوب مانند آشپزخانه مناسب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط