فرق کابینت های گلاس با نئوکلاسیک

در مقایسه بین کابینت های گلاس و نئوکلاسیک باید گفت که کابینت نئوکلاسیک در واقع به پیروی از یک سبک طراحی می باشد درحالی که کابینت های گلاس یک نوع جنس کابینت براق است، بنابراین مقایسه این دو کابینت بسیار مشکل می باشد. در این مقاله بیشتر درمودر فرق کابینت های گلاس با نئوکلاسیک صحبت و بررسی شده است.

کابینت نئوکلاسیک یکی از جدیدترین مدل های کابینت می باشد که طرفداران بسیاری دارد. برای اطلاع از قیمت کابینت نئوکلاسیک ۱۴۰۳ و همچنین جدیدترین مدل کابینت پولیشی با گروه تولیدکننده کابینت نئوکلاسیک آروین وود تماس بگیرید.

۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰

۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

کابینت نئوکلاسیک

در ابتدا باید یک توضیح کوچکی درمورد کابینت نئوکلاسیک و سبک طراحی نئوکلاسیک داده شود. همانطور که اشاره شد درواقع نئوکلاسیک یک مدل سبک طراحی دکوراسیون می باشد که از عناصر اروپای قرت ۱۸ و ۱۹ الهام گرفته شده است. این طراحی شامل حکاکی های منحنی بوده و تقارن مهمترین اصل در نئوکلاسیک می باشد.

کابینت نئوکلاسیک نیز از این روش پیروی می کند و دارای حکاکی ها زیبایی می باشد.

 

کابینت-نئوکلاسیک

 

کابینت هایگلاس

های گلاس یک مدل روکش برایق و شیشه ای می باشد که بر روی مغزی کابینت MDF کشیده می شود. این لایه از جنس پلاسیک است و مقاومت بالیی در عین سبکی دارد.

کابینت های هایگلاس در چند مدل ساخته می شوند:

هایگلاس مات

این مدل خود در دو نوع مات و اولترا مات وجود دارد. روکش کابینت هایگلاس مات نداریم و این مدل درطی ایجاد چند لایه روکش روی درب کابینت ایجاد می شود که باعث می شود تا لک دست و دستمال روی آن باقی نماند.

هایگلاس براق

یکی از محبوب ترین مدل های کابینت، مدل براق هایگلاس می باشد، بازتاب نور از سطح این کابینت زیبایی دو چندانی را به خانه شما می بخشد.

 

کابینت-هایگلاس

 

اکلیلی

این مدل قیمت بالاتری دارد و بیشتر در رنگ های سفید و مشکی تولید می شود. رنگ اکلیلی درخشندگی خاصی دارد و با نور پردازی مناسب جلوه زیبایی را به خانه می بخشد.

لامه گلاس

کابینت لامه گلاس یا لمی گلاس از روکش PVC روی مغزی MDF استفاده شده است که مقاومت بالایی نسبت به خراش و همچنین رطوبت دارد.

پلی گلاس

از روکش پلی استر برای تولید کایبنت های گلاس استفاده شده و درخشندگی بالاتری نسبت به کابینت گلاس داشته. پلی گلاس مقااومت بالاتری نسبت به فشار و خط و خش داشته و همچنین تمیزکاری آن را راحت تر کرده است.

تفاوت کابینت هایگلاس و نئوکلاسیک

همانطور که اشاره شده  کابینت نئوکلاسیک پیروی از یک مدل سبک دکوراسیون داخلی است درحالی که کابینت های گلاس یک مدل روکش درب کابینت می باشد. این دو مدل کابینت تفاوت هایی در طراحی، جنس و پالت رنگی و … دارند که در ادامه به آنها را بررسی می کنیم.

سبک طراحی

کابینت های های گلاس را بیشتر به سبک مدرن و ساده طراحی می کنند تا بازتاب نور بهتری داشته باشند در حالی کابینت های نئوکلاسیک دارای خطوط منحنی و حکاکی شده می باشند.

می توان از سبک نئوکلاسیک برای کابینت های های گلس نیز استفاده کرد، که مدل مات هایگلاس بسیار زیبا و مناسب این طراحی می باشد.

 

تفاوت-کابینت-هایگلاس-و-نئوکلاسیک

 

جنس روکش

جنس روکش کابینت نئوکلاسیک معمولا از پلی اورتان می باشد در حالی که کابینت هایگلاس را از مواد مختلفی مانند PVC و پلاستیک تهیه می کنند.

در تولید کابینت نئوکلاسیک نیز می توان از روکش pvc و … استفاده کرد تا زمانی که بتوان روی طرح های حکاکی شده را به خوبی پوشش داد.

پالت رنگی

طرح ها و رنگ های متنوعی برای کابینت نئوکلاسیک وجود دارد، در این مدل از طراحی می توان از رنگ های سرد و مات مانند آبی و سبز نیز استفاده کرد. محبوب ترین رنگ برای کابینت نئوکلاسیک سفید صدفی می باشد اما می توان آن را در رنگ های متنوع و حتی رنگ چوب نیز سفارش داد.

رنگ کابینت های گلاس بیشتر سفید می باشد و در ترکیب با درب های چوبی زیبایی بیشتری به آشپزخانه می بخشد. می توان از هر رنگی که دوست دارید برای کابینت هایگلاس استفاده کنید و هیچ محدودیتی ندارد.

تمیزکاری

در بحث تمیزکاری و شست وشو نمی توان تفاوت چندانی بین کابینت نئوکلاسیک و کابینت هایگلاس ایجاد کرد. هر دو مدل تمیزکاری راحتی دارند.

کابینت هایگلاس روکش مقاوم و ضد خشی دارد که کار دستمال کشی را راحت می کند اما به دلیل براق بودن، در بعضی از مدل های کابینت هایگلاس رد دست باقی می ماند که نیاز به تمیز کاری بیشتری دارند.

فضای آشپزخانه

هر دوی این کابینت ها مناسب خانه های آپارتمانی و کوچک تا متوسط می باشند اما کابینت های هایگلاس به دلیل نقش ساده ای که دارند بیشتر مناسب خانه های کوچک می باشند تا کابینت نئوکلاسیک که دارای نقوش زیاد هستند.

انعکلاس نور از سطح کابینت هایگلاس زیبایی و درخشندگی با شکوهی را به آشپزخانه می دهد و می توان نور پردازی بیشتری در فضای آشپزخانه ایجاد کرد، درحالی که کابینت نئوکلاسیک سطح ماتی دارد و بازتاب نور کمتری نسبت به کابینت هایگلاس دارد.

قیمت کابینت نئوکلاسیک و های گلاس

هردو کابینت هایگلاس و نئوکلاسیک از مغزی ام دی اف ساخته می شوند که قیمتمناسب تری نسبت به چوب طبیعی دارند، اما استفاده از دستگاه CNC برای حکاکی بر روی درب کابینت نئوکلاسیک باعث شده تا روند تولید آن بیشتر شود و قیمت بالاتری نسبت به کابینت هایگلاس داشته باشد.

وزن

استفاده از مغزی MDF باعث شده تا هر دو این کابینت ها وزن سبکی داشته باشند اما استفاده از حکاکی بر روی کابینت نئوکلاسیک باعث شده تا ضخامت بیشتری از ام دی اف برای تولید آن نیاز باشد و در نتیجه ممکن است وزن بیشتری نسبت به کابینت هایگلاس داشته باشند.

کدام کابینت نئوکلاسیک یا های گلاس برای آشپزخانه بهتری است؟

پاسخ به این سوال کاملا بستگی به شما دارد که باتوجه به متراژ خانه خود و همچنین سبک طراحی مبلمان و منزلی که استفاده می کنید کدام کابینت را خریداری کنید. مهم ترین مسئله می تواند بوجه شما برای خرید کابینت باشد که تاثیر نهایی را در خرید شما می گذارد، اما گروه تولید کننده کابینت نئوکلاسیک آروین وود این مشکل را برای شما حل کرده است و می توانید با نازل ترین قیمت هر مدل کابینتی که پسند می کنید را برای خانه خود تهیه کنید.

۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰

۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط