ستون چوبی تزئینی داخل منزل

ستون چوبی تزئینی داخل منزل

ستون ها فقط عناصر سازه ای نیستند که وزن ساختمان را تحمل می کنند. آنها ویژگی های معماری هستند که می توانند شخصیت و جذابیت بصری را به فضای داخلی خانه شما اضافه کنند. با این حال، بسیاری از صاحبان خانه مطمئن نیستند که چگونه ستون ها را در طرح کلی طراحی خود ترکیب یا تقویت کنند. چه بخواهید ستون ها را به عنوان نقاط کانونی در آغوش بگیرید یا به طور یکپارچه آنها را با فضای اطراف ترکیب کنید، رویکردهای خلاقانه مختلفی وجود دارد که می توانید اتخاذ کنید.

در این مقاله، ایده‌های نوآورانه و پیشنهادات کاربردی برای استفاده حداکثری از ستون‌های خانه را بررسی خواهیم کرد. از برجسته کردن زیبایی طبیعی آنها تا تبدیل آنها به عناصر کاربردی، ما به استراتژی های مختلفی خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم تا ستون های خانه خود را جذاب تر کنید تا به دکوراسیون خانه شما تاثیر چند برابر ایجاد کند.

انواع دکور برای ستون های منازل و ادارات

 ستون های چوبی یا پی وی سی تزئینی

ستون چوبی گرد یک ساختار استوانه ای است که از چوب ساخته شده است. معمولاً به عنوان تکیه گاه سازه ای در ساختمان ها استفاده می شود، اما می تواند برای اهداف تزئینی نیز استفاده شود. ستون های چوبی گرد یکپارچه معمولاً از چوب های سخت مانند بلوط، افرا یا گیلاس ساخته می شوند. آنها می توانند صاف یا فلوت دار باشند و در اندازه های مختلف وجود داشته باشند. ستون های چوبی گرد یک انتخاب محبوب برای کاربردهای داخلی و خارجی هستند. از آنها می توان برای حمایت از ایوان ها، عرشه ها و سایر سازه ها یا برای افزودن ظرافت به اتاق استفاده کرد. ستون های چوبی گرد یک ماده ساختمانی همه کاره و بادوام هستند که می توانند زیبایی و استحکام را به هر خانه یا ساختمانی بیافزایند.

پی وی سی یک متریال طلق مانند است که می‌توان برای طراحی ستون داخل منزل مدرن از آن استفاده کرد. یکی از مزیت‌های پی وی سی این است که می‌توان نورپردازی مخفی به صورت زیر کار در زیر آن انجام داد. علاوه بر این صفحات پی وی سی دارای طرح‌های مختلف است که می‌توان متناسب با دکوراسیون داخلی منزل خود از آن استفاده کنید.صفحات پی وی سی کاملا قابل شست و شو است و جز یکی از زیباترین انواع طراحی ستون است.

شما می توانید جهت سفارش ستون چوبی یا ام دی اف در ابعاد و مدل های کلاسیک و مدرن با آروین چوب تماس بگیرید: ۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

مزایای ستون های چوبی چیست؟

ستون های چوبی مزایای بی شماری را ارائه می دهند که آنها را به یک انتخاب محبوب در معماری تبدیل می کند. آنها زیبایی گرم و طبیعی را ارائه می دهند که می تواند فضای هر فضایی را بهبود بخشد. به عنوان یک منبع تجدیدپذیر، چوب سازگار با محیط زیست و پایدار است و در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی به انتشار کربن کمتری کمک می کند. ستون‌های چوبی نیز همه کاره هستند، در سبک‌ها، اندازه‌ها و گونه‌های مختلف موجود هستند و امکان سفارشی‌سازی منحصر به فرد را فراهم می‌کنند. علاوه بر این، آنها مقرون به صرفه هستند و نصب آنها نسبتا آسان است. با نگهداری مناسب، ستون‌های چوبی می‌توانند به عنوان عناصر ساختاری با دوام، مستحکم و از نظر بصری جذاب عمل کنند.

چگونه از ستون چوبی محافظت می کنید؟

برای محافظت از ستون های چوبی، با انتخاب گونه های چوبی بادوام و مقاوم در برابر پوسیدگی یا الوارهای تحت فشار شروع کنید. برای محافظت در برابر پوسیدگی و حشرات از یک نگهدارنده چوب با کیفیت بالا استفاده کنید. به طور منظم ستون را با تمیز کردن و بازرسی از نظر آسیب، آب بندی هرگونه ترک یا شکاف نگهداری کنید. از رنگ یا لکه مقاوم در برابر آب برای محافظت در برابر رطوبت و اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید. از تهویه و زهکشی مناسب برای جلوگیری از تجمع رطوبت اطمینان حاصل کنید. در نهایت، با استفاده از پایه های ستون برای بالا بردن ستون از زمین، از تماس مستقیم با زمین خودداری کنید.

ستون چوبی تزئینی داخل منزل

طراحی ستون داخل منزل با کاشی

کاشی و موزاییک یکی دیگر از متریال‌هایی است که می‌توان برای دیزاین و طراحی ستون از آن استفاده کرد. معمولا برای طراحی ستون داخل منزل از  کاشی‌های بسیار ریز مربعی استفاده می‌کنند که از نظر رنگی باید کاملا با دکوراسیون هم‌خوانی داشته باشد البته کاشی‌های مربع شکل برای ستون‌های مکعبی مناسب است و برای انواع ستون گرد می‌توان از کاشی‌های منعطف‌تری مانند شش ضلعی استفاده کرد.

تزیین ستون با کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از متریال‌هایی است که به میزان قبل توجهی در صنعت معماری رو به رشد است و شما می‌توانید از میان صدها طرح و رنگ، مناسب با سلیقه خود انتخاب خود را داشته باشید.  برای تزیین ستون با کاغذ دیواری ستون‌های به شکل مکعبی می‌توانید با از انواع کاغذ دیواری مثل مدل کاغذ دیواری سه بعدی یا هر مدل دیگری که مد نظرتان هست استفاده کنید تا جلوه آن زیاد شود.

طراحی ستون داخل منزل با آینه کاری

یکی از بهترین تکنیک‌ها برای فضاهای کوچک طراحی ستون‌ها با آینه است. از آن‌جایی که آینه تصویر را درون خود عینا نشان می‌دهد کمک می‌کند فضا تا دو برابر بزرگتر از آنچه در واقعیت وجود دارد، دیده شود. به طور کلی برای طراحی ستون با آینه، یا از آینه‌های تمام قد استفاده می‌کنند که بسته به طول و عرض ستون باید آن را تهیه کرد و در یک قاب روی ستون قرار داد و یا می‌توان از آینه‌های برشی و مدل‌دار نیز برای تزیین بر روی آن استفاده کرد.

طراحی ستون داخل منزل با سنگ

بیایید سری بزنیم به سبک و سیاق خانه‌های روستایی و سبک روستیک که در آن می‌تواند روح طبیعت را حس کرد. استفاده از متریال‌هایی که از طبیعت به صورت خام گرفته شده است در دکوراسیون داخلی می‌تواند فضایی گرم و دلنشین ایجاد کند. شما می‌توانید با استفاده از سنگ و ترکیب آن با متریال چوب یکی از زیباترین انواع طراحی ستون داخل منزل را خلق کنید و از فضای گرم و دوستداشتنی منزل خود نهایت لذت را ببرید.

طراحی ستون داخل منزل با آجر

آیا به دنبال خلق یک فضای گرم و دلنشین در فضای خانه خود هستید؟ آیا رنگ و لعاب رنگ‌های گرم در خانه برای شما دلپذیر است؟ اگر جز دسته افراد خونگرم و با احساس هستید به شما پیشنهاد می‌دهیم حتما از متریال‌هایی که گرما و صمیمیت را در فرد تداعی می‌کنند در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید. یکی از این متریال‌ها آجر است که می‌توان از آن به عنوان دیوار پوش و یا طراحی آن بر روی ستون استفاده کرد. وجود ستون‌های آجری در خانه در کنار متریال‌های دیگری مانند چوب احساس عشق و گرمای مطلوبی را در افراد آن خانه ایجاد می‌کند. استفاده از آجر برای تزیین ستون آشپزخانه نیز کاربرد بسیاری در خانه‌های امروزی دارد پس اگر این سبک تزیینات را دوست دارید حتما در آشپزخانه خود به کار ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط