رنگ پولیشی ام دی اف

رنگ-پولیشی-ام-دی-اف

رنگ پولیشی یکی از جدیدترین رنگ ها برای پوشش ام دی اف می باشد. کابینت کار باید مهارت زیادی در اجرای رنگ پولیشی ام دی اف داشته باشد تا رنگ روی تمام سطح را به خوبی پوشش دهد.

رنگ پولیش برای ساخت کابینت ها با انواع سبک و طرح بسیار مناسب است. به صورت گسترده ای از این رنگ برای تولید کابینت نئکلاسیک و همچنین از انواع مهم و پرفروش دیگر یعنی کابینت ممبران استفاده می شود.

برای مشاهده جدیدترین کابینت نئوکلاسیک ۱۴۰۳ و همچنین سایر محصولات دیگر  و کابینت ممبران جدید به سایت فروش کابینت و در آروین چوب مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه سفارش و اجرا با ما تماس بگیرید.

تلفن:۰۲۱۴۰۷۷۵۰۰۰ / ۰۹۱۲۲۸۸۴۰۰۶

رنگ پولیشی چیست

رنگ پولیشی یکی از پرکابرد ترین رنگ ها در صنعت چوب است. ماده اصلی سازنده این رنگ پلی استر غیر اشباع است. این رنگ از ترکیبات سه جزئی شامل  رزین،  اسید، تشدید کننده کبالت است و پراکسید و کبالت با نسبت استاندارد باهم ترکیب و تولید می شود.

رنگ-پولیشی-چیست

نحوه اجرای رنگ پولیشی

رنگ پولیشی ام دی اف بعد از تهیه با پلی استر، با ریخته گری یا اسپری و پوشش کامل , یک لایه موم بر روی سطح ایجاد و رزین از داخل با حرارت حاصل از ترکیب شیمیایی پخته می شود. برای پولیش کار کامل باید حرارت را تنظیم کرد. اگر رزین به درستی مخلوط شده باشد و در درجه حرارت استاندارد محیط ترکیب رخ دهد این ماده بعد از پولیش به یک متریال لوکس و بسیار زیبا تبدیل می شود .

مراحل اجرای رنگ پولیش روی ام دی اف:

  • آماده سازی قطعه ام دی اف وا صاف و هم سطح کردن آن به وسیله سمباده.
  • ترکیب رزین پوست و پولیش پلی استر با کبالت و پراکسید.
  • ریختن رنگ پولیش بر روی سطح ام دی اف، برای رسیدن به ضخامت موردنظر بعد از ریختن بایستی صبر کرد تا رزین کاملا خشک شود و آماده سمباده خوردن شود.
  • سمباده زنی از گرید زبر تا نرم، برای رسیدن به سطح صاف و یکنواخت. پرداخت سطح به واسطه صابون پولیش زبر و نرم برای از بین بردن خطوط ایجاد شده.
  • اجرای شیر پولیش برای براق کردن و تمیز کردن سطح پولیش ام دی اف.

اجرای رنگ پولیش روی کابینت نیاز به مهارت بالای کابینت کار دارد. اگر به هر دلیل در قسمتی از ام دی اف رنگ پولیش به خوبی قرار نگیرد باعث می شود خاصیت ضد آبی کابینت از بین برود و به سرعت خراب شود.

موارد مصرف رنگ پولیشی

همانطور که گفته شد رنگ پولیش با ترکیب سه جزئی پلی یورتان یعنی اسید، رزین و کبالت تولید می شود. این رنگ بیشترین مصرف را در صنایع چوب، مبلمان سازی و کابینت سازی دارد.

کابینت رنگ پولیشی چیست ؟

کابینت رنگ پولیشی همانطور که از نام آن پیداست به کابینتی می گویند که از رنگ پولیش برای ساخت آن استفاده شده است. کابینت پولیشی به صورت شیشه ای دیده می شود و ضخامت رنگ این کابینت ها بالا است و تقریبا ۳ میلی متر است.

این مدل از کابینت ها از سبک طراحی نئوکلاسیک در آن استفاده شده است. خریداران عزیزی که قصد خرید کابینت نئوکلاسیک با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب را دارند می توانند به سایت فروش کابینت و درب آروین چوب سر بزنند.

کابینت پولیشی طرح انزو

کابینت انزو یکی از مدل های طراحی کابینت است که توسط شرکت ایتالیایی زنیتیکو معرفی شد و بعد به صورت گسترده در تمام دنیا استفاده شد. کایبنت انزو بازار ایران ایتالیایی نیستند و همگی تولید داخل هستند. از طرح انزو برای ساخت آن استفاده شده. این طرح جزو سبک نئوکلاسیک است.

کابینت-پولیشی-طرح-انزو

انواع رنگ پولیشی

انواع رنگ پولیشی که در صنعت کابینت سازی استفاده می شود به دو نوع شناخته شده هستند.

انواع-رنگ-پولیشی

پولیشی مات

توجه داشته باشید رنگ پولیش مات نداریم برای مات کردن رنگ لایه های زیرین آن را رنگ مات دیگر می زنند. با ایجاد رنگ به صورت لایه لایه روی سطح ام دی اف و زدن نهایی رنگ پولیش روی سطح باعث مات شدن سطح کابینت می شود.

پولیشی براق

به طور کلی رنگ پولیش به صورت براق روی سطح ام دی اف دیده می شود. یک لایه از این رنگ روی کابینت ریخته شده و سپس سمباده می خورد با صاف شدن سطح رنگ، ام دی اف براق و شفاف می شود. از خواص ویژه رزین اپوکسی یا همان رنگ پولیشی قابلیت شفافیت بسیار بالا همچون شیشه آن است. از ویژگی های مثبت این رنگ این است که اگر سطح کار کدر شد می توان با پولیش دوباره به راحتی براقیت آن را برگرداند.

پولیشی-براق

مزیت‌های رنگ پولیشی

این رنگ به به دلیل مزیت فراوانی که دارند به طور گسترده در تولید و ساخت کابینت استفاده می شوند. از مهم ترین مزایای رنگ پولیشی می توان گفت:

  • خشک شدت پولیش پلی یورتان در حرارت پایین
  • مقاومت در برابر سایش و ضربه
  • مقاومت بالا در برابر سایش و ضربه
  • چسبندگی عالی روی سطح ام دی اف
  • کیفیت بالای رنگ
  • مقاومت بالا در برابر اشعه ماورای بنفش

معایب کابینت پولیشی

اجرای این رنگ نیاز به مهارت بالا دارد و هر کسی از عهده آن بر نمی آید. تمام خاصیت ضدآبی آن اگر خراشی روی آن باشد از بین می رود همچنین اگر رنگ به طور کامل تمامی سطح را نپوشاند نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

اگر این رنگ در برابر نور خورشید زیاد قرار بگیرد کیفیت خود را از دست داده و تغییر شکل می دهد.

تعمییر این رنگ کار ساده ای نیست. اگر خراش روی آن بیوفتد باید دوباره به طور کلی آن را رنگ کرد و این هزینه زیادی دارد.

برای بررسی و خرید بهترین کابینت پولیشی با طراحی جدید ۲۰۲۴ به سایت فروش کابینت و درب آروین وود سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط