مزایا و معایب mdf

آشپزخانه قلب هر خانه است و زیبایی و کارایی آن نقشی کلیدی در آرامش و آسایش خانواده دارد. کابینت ها به عنوان یکی از مهم ترین عناصر آشپزخانه، در زیبایی و کارایی آن نقشی اساسی ایفا می کنند. کابینت های ام دی اف با تنوع طرح و رنگ بالا، قیمت  مناسب، مقاومت در برابر رطوبت و قابلیت نظافت آسان، به عنوان یکی از محبوب ترین کابینت های آشپزخانه در ایران شناخته می شوند. در واقع ام دی اف نوعی کابینت آشپزخانه است که از ورق های Medium Density Fibreboard ساخته می شود. ام دی اف نوعی تخته فیبر با چگالی متوسط است که از خرده چوب و رزین تحت فشار و دمای مناسب ساخته می شود. در ادامه مزایا و معایب mdf بررسی شده است.

برای مشاهده انواع کابینت ام دی اف از جمله کابینت نئوکلاسیک و کابینت پولیشی به سایت فروشگاهی چوب و کابینت آروین وود سر بزنید.

انواع کابینت ام دی اف

 ام دی اف با روکش ملامینه: روکش ملامینه نوعی روکش کاغذی است که با رزین آغشته شده است. این روکش در طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی موجود است.
ام دی اف با روکش هایگلاس:  روکش هایگلاس نوعی روکش پی وی سی براق است که ظاهری شبیه به شیشه دارد.
ام دی اف با روکش چوبی:  روکش چوبی می تواند از جنس چوب های مختلفی مانند راش، بلوط، گردو و غیره باشد.

مزایا و معایب mdf کدام است؟

در این قسمت به طور خلاصه مزایا و معایب mdf بررسی شده است:

مزایای ام دی اف MDF

– دامنه وسیع دانسیته (وزن مخصوص)، ضخامت و ابعاد قابل تولید
– قابلیت ابزار خوری، ماشین‌کاری و سنباده زنی
– سطوح صاف و متراکم
– قابلیت شکل‌پذیری و لبه‌های صاف
– قابلیت انجام روسازی‌های مختلف همچون انواع روکش‌های چوبی و غیر چوبی و …
– پایداری ابعاد و مقاومت به فشرده شدن
– زیبایی ظاهری
– قیمت مناسب نسبت به چوب
-راحت تمیز می‌شوند

MDF به‌دلیل ساختار یکنواخت همگنی که دارد به راحتی ابزار کاری شده و تهیه پروفیل و برش‌کاری به‌راحتی و بدون اتلاف و خرابی امکان‌پذیر است. همچنین بواسطه داشتن سطح بسیار صاف و صیقلی قابلیت روکش‌کاری و رنگ شدن خوبی دارد. در برابر رطوبت، پوسیدگی و همچنین خوردگی توسط حشرات از جمله موریانه کاملاً مقاوم است. طول عمر بیشتری داشته و در برابر تغییر شکل و خمیدگی و پیچش مقاوم بوده و از خاصیت ضد صدا بودن برخوردار است.

معایب ام دی اف

– در صورت خراشیدن رویه و نفوذ آب به سرعت خراب می‌شوند.
– بعضی از انواع به حرارت و گرما حساس هستند.
– دارای بافت نرم است که دلیل سهولت ابزار زدن آن نیز می‌باشد. ولی همین نرمی باعث می‌شود که مثلاً پیچ‌ها با چند بار باز و بسته شدن هرز و لق شوند مگر اینگه محل پیچ را تغییر دهیم.
– به دلیل وجود فرمالدئید در رزین آن برای سلامتی خطرناک است. هرچند مقدار فرمالدئید به کار رفته در ساخت MDF به اندازه‌ای نیست که باعت نگرانی زیاد شود. اما بخار شدن فرمالدئید به کار رفته در آن می‌تواند تا حدودی مضر باشد.

شما می تئانید انواع درب و کابینت با مغزی ام دی اف را از سایت فروش درب و کابینت آروین وود خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط