کابینت پولیشی مات

کابینت-پولیشی-مات

آشپزخانه از مهمترین قسمت های هر خانه می باشد که نیاز به طراحی مناسب دارد. بیشترین چیزی که در آشپزخانه دیده می شود کابینت است. اگر طراحی مناسبی برای آن درنظر نگیرید در نهایت خانه ای زیبا نخواهید داشت. طرح ها و سبک های زیادی امروزه در بازار برای کابینت وجود دارند که ممکن است خریداران را گیج کنند و در نهایت انتخابی مناسب خانه خود انجام ندهند. در این مقاله به بررسی یکی از کابینت های پر فروش یعنی کابینت پولیشی مات که بسیار از مدل های دیگر کابینت مثل انزو و ممبران زیر دسته این نوع هستند بپردازیم. کابینت های پولیشی در طرح و مدل کابینت نئوکلاسیک هستند که با تنوع بالا در طرح و رنگ باعث مدرن و شیک شدن خانه و بخصوص آشپزخانه می شود.

شما می توانید انواع کابینت پولیشی و تنوع بالایی از کابینت ها را در سایت آروین چوب مشاهده کنید.

کابینت پولیشی مات چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است، کابینت پولیشی مات به هر کابینتی که یک لایه رنگ پولیشی روی آن قرار بگیرد که این رنگ شفاف نباشد و مات دیده شود می گویند. رنگ پولیشی به صورت ضخیم روی مغزی کابینت قرار می گیرد.

هیچگونه محدودیت طرح و سبکی برای این نوع کابینت وجود ندارد.

کابینت-پولیشی-مات-چیست؟

رنگ پولیشی

رنگ پولیشی سریع خشک می‌شود و باعث می‌شود سرعت رنگ کردن سطوح افزایش یابد. ضخامتی که رنگ پولیشی بر روی سطح کار ایجاد می‌کند، از ایجاد خط و خش یا خراش بر روی سطح پایه پیشگیری می‌کند. اگر سطح کار، به طور کامل با این رنگ کاور شود، مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب خواهد داشت.

رنگ-پولیشی

رنگ پولیشی مات

رنگ مات کابینت همیشه بروز می باشد و خیلی دیر از مد می افتند. خریدارانی که نمی خواهند تا مدت ها کابینت خود را تعویض کنند و در عین حال آشپزخانه با طرح همیشه مدرنی داشته باشند این کابینت پولیشی مات انتخابی مناسب برای آن ها می باشد.

برای ساخت کابینت پولیشی مات چند لایه رنگ های پوششی روی ام دی اف قرار می گیرد و روی لایه آخر رنگ پولیشی زده می شود تا مات به نظر برسد وگرنه هیچ رنگ پولیشی از اول مات نمی باشد.

 

کابینت پولیشی انزو

کابینت پولیشی انزو یک مدل خاص از کابینت ایتالیایی برند zentique است. نوع خاصی از کابینت پولیشی است که به دو صورت رنگ شده و روکش PVC تولید می شود. در بازار ایران این مدل را انزو می گویند. این کابینت سبک طراحی نئوکلاسیک دارد.

کابینت-پولیشی

مزایای کابینت پولیشی مات

یکی از دلایل پرفروش بودن این نوع کابینت ویژگی های مثبت فراوانی است که دارد. ازجمله این ویژگی ها:

  • قابلیت تعمیر
  • گسترده‌ی طیف رنگی
  • آسانی در تمیزکاری
  • ضدآب و مقاوم در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر خط و خش
  • مقاومت بیشتر در برابر نور نسبت به سایر کابینت های پولیشی

مزایای-کابینت-پولیشی-مات

معایب کابینت پولیشی مات

شرایط ساخت و نوع رنگی که برای ساخت کابینت پولشی مورد نیاز است باعث ایجاد معایبی در آن می شود. از جمله این معایب:

  • حساسیت بالا در هنگام اجرا
  • قیمت بالا
  • در صورت خراش تعمیر سخت و گاهی غیر ممکن است
  • نیاز تمیزکاری منظم

معایب-کابینت-پولیشی-مات

باتوجه با مطالبی که تا الان گفته شد متوجه این موضوع شدیم که کابینت پولیشی مات دارای طراحی و سبک نئوکلاسیک است. همچنین بسیاری از مدل های موجود در بازار زیر دسته کابینت پولشی می باشند مانند کابینت پر طرفدار انزو. ولی در عمل کابینت پولیشی مات نداریم درواقع رنگ های لایه های زیرین رنگ پولیشی باعث مات دیده شدن این طرح می شوند.

خریداران عزیز می توانند برای بررسی انواع کابینت و مقایسه آن ها باهم و درنهایت خریدی به قیمت و باصرفه از محصولات آروین چوب که فروشنده تخصصی انواع کابینت می باشد، دیدن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط